actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2010, 16:40
Sabrina's Avatar
Sabrina Sabrina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 106
Brussel stopt administratieve diensten in informatiezuilen

Wie in Brussel een adreswijziging wil doorvoeren of een bewonerskaart nodig heeft, hoeft daarvoor niet meer langs het loket. De adminstratieve diensten zijn voortaan ook beschikbaar op de 'Administratel'-informatiekiosken, waarvan de eersten vandaag werden ingehuldigd.
De informatiezuilen zijn een primeur in België, en bieden de gebruiker gratis toegang tot een aantal Brusselse websites, onder meer de website van de stad Brussel en de evenementenagenda.

Aan het elektronische loket kunnen bovendien een aantal administratieve documenten online worden besteld of ingevuld, waardoor je dus niet meer hoeft aan te schuiven aan een loket. Het gaat onder meer om documenten omtrent huwelijk of scheiding, maar ook bewonerskaarten, getuigschriften van gezinssamenstelling of uittreksels van het strafregister.

Digitale kloof
Bedoeling van de kiosken is de digitale kloof dichten. "Heel wat praktische diensten zijn tegenwoordig beschikbaar op websites. Er zijn echter nog talrijke personen die thuis geen internetaansluiting hebben", zegt Karine Lalieux, de Brusselse schepen bevoegd voor Informatica.

Het is de bedoeling dat tegen eind dit jaar elke wijk in de stad een informatiezuil krijgt. (belga/sam).

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...tiezuilen.dhtml

Eigen mening:
Het artikel is zeker interessant omdat het toch weer over een vooruitgang gaat.
Persoonlijk vind ik het onderwerp wat dubbel. Het zal zowel zijn voor als nadelen hebben. Zo is het gemakkelijk en waarschijnlijk ten alle tijden te raadplegen. Mensen kunnen zelf naar zo'n kiosk gaan en afhalen wat ze nodig hebben. Ik kan mij voorstellen dat dit niet voor iedereen toegankelijk is. Niet iedereen is hier even handig in. Hiermee doel ik vooral op de oudere bevolking. De generatie van voor het ontstaan van het internettijdperk. Nu, deze mensen kunnen dan natuurlijk nog altijd naar het loket gaan.
Langs de ene kant is het wel een vooruitgang. Langs de andere kant maken we het ons weer gemakkelijk. Alles gaat weer sneller, het bespaart weer tijd. Wat op zich niet slecht is. Maar het maakt ons wel gejaagder. We leven nu eenmaal in een tijd waar mensen het te druk hebben, lijden onder stress. Waar alles vooruit moet gaan. Wanneer je dan naar de kiosk kijkt is het wel weer een oplossing. Maar naar mijn mening zorgt het er voor dat we de gejaagdheid van mensen ook wel voor een stuk in de hand werken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.