actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2015, 13:32
Judith.S*hrauwen Judith.S*hrauwen is offline
judith.s*hrauwen
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Merksplas
Posts: 21
Mohamed Abdeslam: “Mijn broer heeft niemand gedood”

“We willen dat Salah zich aangeeft zodat hij ons de antwoorden kan geven waarop we wachten. Voor zijn familie, de families van de slachtoffers en de mensen die ons in het oog houden.” Dat heeft Mohamed Abdeslam, de broer van Salah Abdeslam, de voortvluchtige hoofdverdachte van de aanslagen van Parijs op 13 november, zondag verklaard in het RTBF-programma ‘Les Décodeurs’.
“We hebben liever dat Salah in de gevangenis zit, dan dat hij op een kerkhof ligt”, aldus Mohamed. Hij verklaarde ook dat hij niet alleen hoopt, maar er ook van overtuigd is, dat zijn broer niemand heeft gedood bij de aanslagen in Parijs, maar dat hij op het laatste moment beslist heeft “om terug te keren en niet te doen wat hij van plan was”.

De dagen voor de aanslagen in Parijs was er niets abnormaals te merken aan zijn broers, zegt Mohamed Abdeslam. “Ik heb mijn broers twee of drie dagen voor hun vertrek nog gezien. Er was geen enkel teken. Ze namen geen afscheid, geen vaarwel. Ik stond dicht bij mijn broers, ze maakten deel uit van mijn leven. We spraken over banale dingen.”

Dat Salah gevolgd werd door de Staatsveiligheid, terwijl Brahim probeerde naar Syrië te gaan, daar wist Mohamed Abdeslam niets van, zegt hij. Op de opmerking dat dat moeilijk te geloven is, zegt hij: “De rechter heeft me vrijgelaten. Dat komt omdat ik elementen heb aangedragen die bewijzen dat ik niets te maken heb met dit alles, dat ik niet in Parijs was. Ik heb mijn gsm afgegeven, ik heb niets te verbergen.”

bron: www.gva.be 22/11/2015

eigen mening:Ik vind het moeilijk om dit te geloven. Wel begrijp ik dat hij het goede blijft zien in zijn broer. Hij kende hem natuurlijk op een manier waarop niemand hem kent op dit moment. Niemand weet of hij mensen omgebracht heeft maar hij had zeker en vast iets te maken met die aanslagen en dat vind ik zeker even fout! Het zou goed zijn dat hij zich aan zou geven. Zo kunnen er veel onduidelijkheden uitgeklaard worden over de aanslagen en over IS. Ook begrijp ik dat dit zeer moeilijk is voor de man. Niemand weet wat er tussen hem en IS gebeurt en gezegd is geweest. Misschien is het toch beter dat hij niets zegt om andere gruwelijkheden te voorkomen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.