actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st April 2016, 08:40
Lotte.G*ens Lotte.G*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olen
Posts: 80
Vrachtwagenchauffeurs blokkeren wegen tegen kilometerheffing

Vrachtwagenchauffeurs blokkeren wegen tegen kilometerheffing

Uit protest tegen de invoering van de kilometerheffing voor zware vrachtwagens, blokkeert een groep Waalse truckchauffeurs meerdere verkeerswegen. De truckers dreigen ermee om de komende dagen of weken ook autowegen en de grenzen te blokkeren.

Vanaf vandaag treedt in België de kilometerheffing voor vrachtwagens van meer dan 3,5 ton in werking. Volgens initiatiefnemer Fabrice Ausloos, die een transportbedrijf in Villers-le-Bouillet heeft, gaat het niet alleen om een dure *belasting, maar werken de speciale boordcomputers niet naar *behoren.

Acties

De E411 is geblokkeerd in beide richtingen in Achêne, waarschuwt de wegenpolitie. Weggebruikers in de richting Luxemburg-Brussel wordt aangeraden de autoweg te verlaten aan afrit 22 Rochefort om vervolgens de N4 te volgen. In de andere richting, moet je afrit 18 Courrière nemen en de N4 volgen.

Op de N4 manifesteren vrachtwagenchauffeurs ook in Pessoux, waar de steenweg is afgesloten ter hoogte van ‘Trebuchet’. De afritten Pessoux zijn afgesloten.

Verder zijn de toegangen tot meerdere bedrijvenzones geblokkeerd: in Villers-le-Bouillet, op het rond punt van Herstal, in Bastenaken, in Courcelles en in Doornik-West. De vrachtwagens kunnen er inrijden maar de bedrijvenzones niet verlaten. Dat kan leiden tot files op de afritten van de autoweg, waarschuwt de politie.

Er zijn filterblokkades opgeworpen op de N5 in Brûly (de grens met Frankrijk) en op de N97 in Onhaye.

Overleg

Vrijdagmorgen is een ontmoeting voorzien met het kabinet van Waals minister van Begroting Christophe Lacroix (PS). Die is samen met zijn Vlaamse en Brusselse *collega’s Ben Weyts (N-VA) en *Pascal Smet (SP.A) bevoegd voor de gecontesteerde kilometer*heffing.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160401_02213655

Mening:
Zoals gisteren op het nieuws en in de kranten werd getoond, waren er al in Wallonië enkele blokkades. Nu vinden we die over heel België terug, met natuurlijke de nodige files als gevolg. Ik vind het jammer dat ze hierdoor voor wegversperring zorgen, omdat in België de wegen sowieso steeds vast zitten rond de spitsuren. Andere mensen worden hierdoor dus ook gehinderd. Maar ik geef toe, ik zou het ook doen in hun plaats. 'Vrachtwagenchauffeur zijn' is sowieso niet het meest aantrekkelijke beroep en er zijn weinig mensen die er van dromen om vrachtwagenchauffeur te worden, maar dit maakt het zeker niet aantrekkelijker, integendeel. Ik hoop dat er ergens toch een versoepeling komt, omdat ik anders vrees dat transportkosten voor andere mensen, zoals bedrijven en de gewone particulier, immens hoog gaan oplopen.
Maar langs de andere kant kan dit alleen maar goed zijn voor het milieu, chauffeurs gaan geen onnodige kilometers rijden. Wat het alleen maar beter maakt voor het bereiken van de millenniumdoelstelling: klimaatverandering tegengaan.

Laatst aangepast door Lotte.G*ens : 1st April 2016 om 08:54.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.