actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2009, 20:32
Felix.Luyckx Felix.Luyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Antwerpen
Posts: 85
Alex Vercauteren mag de gevangenis verlaten

Alex Vercauteren mag de gevangenis verlaten

Alex Vercauteren mocht de gevangenis dinsdag verlaten. De opdrachtgever van de moord op Karel Van Noppen werd in 2002 veroordeeld tot een levenslange celstraf.


De strafuitvoeringsrechtbank heeft maandag beslist dat Vercauteren overdag de gevangenis mag verlaten om te gaan werken. Hij mag de weekends thuis doorbrengen, maar op weekdagen moet hij in zijn cel slapen.

Moord
Veeartskeurder Karel Van Noppen werd op 20 februari 1995 vlakbij zijn woning in Wechelderzande met drie schoten vermoord. Speurders pakten wapenhandelaar Carl De Schutter in mei 1996 op in Frankrijk. Hij bekende het moordwapen te hebben geleverd. Albert Barrez bekende Van Noppen te hebben vermoord.

De Bilzense veehandelaar Germain Daenen en Lokerse vetmester Alex Vercauteren werden later aangehouden. Vercauteren is de eigenlijke opdrachtgever van de moord, Daenen de tussenpersoon. Vercauteren en Daenen hebben hun betrokkenheid echter altijd halsstarrig ontkend.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...s-verlaten.aspx

Ik vind dit toch maar vreemd. Deze man is veroordeeld tot levenslang en toch hoeft hij enkel de nacht in de cel door te brengen, het weekend mag hij zelfs thuis spenderen! Ik ben de laatste persoon om mensen hun vrijheid af te nemen, maar als iemand in ons land tot levenslang wordt veroordeeld stel ik mij daar toch iets anders bij voor.. Of is het begrip levenslang ondertussen weer eens aangepast??

Algemeen vind ik het vrij belachelijk dat men nog spreekt van levenslang als men op voorhand toch al weet dat de gevangene na enkele jaren weer op vrije voeten zal zijn. (als hij niet wordt vrijgelaten ontsnapt hij wel ) Ons landje is toch maar vreemd. Ze zouden uitgesproken straffen wat serieuzer moeten nemen. Levenslang is levenslang. En is dan bijgevolg ook de zwaarste straf. Nu worden er soms uitspraken gedaan van 3xlevenslang. Hoe belachelijk is dat wel niet? Moet na de dood van de gevangene het lichaam nog wat in de cel blijven liggen ofzo?... Ik vind het toch maar vreemd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.