actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd April 2014, 10:13
M*thias Vermeiren M*thias Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulle
Posts: 93
Tomorrowland krijgt voor kort geding steun van 33 bedrijven

Luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines is één van de 33 bedrijven die Tomorrowland steunen in het kort geding dat buren van het dancefestival in Boom hebben aangespannen. Dat schrijft zusterkrant Het Nieuwsblad woensdag.
De Antwerpse rechter buigt zich morgen over de eis van een aantal buurtbewoners om het festival te verbieden. Het dancefestival mag daarbij rekenen op de steun van 33 bedrijven uit binnen- en buitenland.

Een van de grootste bedrijven is Brussels Airlines. 'We brengen duizenden mensen van over de hele wereld naar het festival, via speciaal voorziene chartervluchten of via lijnvluchten. In totaal gaat het om 20.000 tickets. Als ze geannuleerd worden, krijgen wij die niet meer verkocht. De mensen hebben hun vakantie dan al lang geboekt', zegt woordvoerder Geert Sciot.

Ook andere belanghebbende partijen hebben zich aangemeld, van podiumbouwer Stageco over kunstenaar Arne Quize tot verschillende lokale ondernemers en sportverenigingen. 'Als het festival niet doorgaat, zal dat een zware economische klap zijn met in vele gevallen ontslagen en zelfs faillissementen tot gevolg', zegt het advocatenkantoor dat de 33 bedrijven verdedigt.

De doortocht van 180.000 festivalgangers zou vorig jaar 70,6 miljoen euro opgeleverd hebben voor de Vlaamse economie. Dit jaar plant Tomorrowland een dubbele editie.

bron http://www.standaard.be/cnt/dmf20140423_01078080

Mening: De mensen die klacht hebben ingediend en wensen het festival te verbieden getuigen in mijn ogen weinig respect en verdraagzaamheid. Bij de andere grote festivals in ons land zoals Werchter en Pukkelpop dienen de bewoners geen klacht in. De buurtbewoners maken juist gebruik van dit festival door een centje mee te verdienen. Ze bieden parking aan of verkopen drank en eten op hun oprit omdat de winkels ver weg zijn. Toch heb ik bang dat Tomorrowland in de loop der jaren zal moeten verdwijnen van het domein De Schorre. Terwijl juist het domein een grote bijdrage levert tot de magie van Tomorrowland door zijn mooie natuur. Ik vind dat de buurtbewoners in plaats van meteen juridische stappen te ondernemen, beter met hun probleem naar de organisatie kon gaan om dan samen een oplossing te zoeken. Een kleine vergoeding voor de overlast die het festival met zich te mee brengt is mogelijk een oplossing.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd April 2014, 12:03
L*ze. Verhaegen L*ze. Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Veerle
Posts: 150
Tomorrowland krijgt voor kort geding steun van 33 bedrijven

Ik ben akkoord met de mening van Mathias maar ik snap evengoed de buurtbewoners dat ze klagen over de geluidsoverlast en de last van dronken mensen die op straat rondlopen en dergelijke.
Wat ik niet vind kunnen is dat de mensen nu een klacht neerleggen, als alle tickets al verkocht zijn. Als men dit deed vlak na de editie van vorig jaar kon men voor het festival misschien nog een andere locatie voorzien of misschien een akkoord zoeken met de buurtbewoners. Nu hebben ze geen recht van spreken en het festival mag zeker niet worden afgelast. Ten eerste het festival bestaat dit jaar 10 jaar en ten tweede zoals men vermeld in het artikel zal er een zwart gat komen in de Vlaamse economie.
De organisators kunnen eventueel een oplossing zoeken naar de editie van volgend jaar zo dat iedereen blij is zowel de festivalgangers, bedrijven, buurtbewoners, ...
Ik ben benieuwd naar het verdict van heel deze heisa.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.