actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2009, 11:05
joachim.bogaerts joachim.bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 35
Magnette wil meer coördinatie inzake klimaatopwarming en nieuwe wet kernuitstap

Minister van Klimaat en Energie, Paul Magnette, pleit voor meer coördinatie bij de strijd tegen de klimaatopwarming. Hij is geen voorstander van de bouw van nieuwe kerncentrales, maar wil in tegendeel een nieuwe wet over de kernuitstap met een jaarlijkse evaluatie van de productiemiddelen voor energie.

Magnette wil zijn gewestcollega's, de bedrijven, middenstand en sociale partners bijeen roepen om in de eerste helft van 2010 van gedachten te wisselen over energie-efficiëntie. Een totale harmonisering van het beleid van de verschillende gewesten ziet hij niet zitten, maar er moet wel een samenhang tussen de normen bestaan om het leven van de mensen en de bedrijven te vergemakkelijken. Tegen 2017-2018 moet het debat gevoerd worden over de energiemix in België voor de periode 2030-2050. Paul Magnette verzet zich momenteel tegen de bouw van nieuwe kerncentrales, maar is minder affirmatief tegen 2050: niemand kan zeggen of we tegen dan over voldoende hernieuwbare energie beschikken, het energieverbruik met tweederden hebben verminderd en of we dan zonder kernenergie kunnen. Minister van Ontwikkelingssamenwerking Charles Michel wil dan weer dat de middelen voor de strijd tegen de klimaatopwarming bovenop de ontwikkelingshulp komen. Hij hoopt dat België en Europa dit standpunt zullen verdedigen. De armsten landen dreigen volgens hem door de klimaatopwarming nog armer te worden. (JLS-JDD)

Bron

Eigen mening :

Ik vindt het goed dat eindelijk eens iemand werkt zoals het moet . Hij neemt initiatief en een goed initiatief ! Hij wil iedereen in eenzelfde richting laten werken en dat moedig ik aan. Alleen is het niet positief dat het geld dat naar de ontwikkelingshulp gaat, zou minderen. Ik denk dat we een positieve balans moeten zoeken aan investeringen en waar het geld naar gaat. De kloof tussen de westerse wereld en de derde wereld is al groot genoeg en als dit nog groter gaat worden zou dit niet goed zijn. Meer oorlogen , meer vluchtelingen,.. Ik denk niet dat we het nog veel willen meemaken dat we containers vol met gestorven vluchtelingen willen ontdekken. Dus vind ik dat ontwikkelingshulp even belangrijk is als investeren in de klimaat opwarming. Wat vinden jullie?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.