actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2011, 11:20
Eva.Van Peer Eva.Van Peer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 64
"Achtermistlicht uitschakelen bij filerijden"

Het gebruik van mistlichten is momenteel verplicht als de zichtbaarheid minder dan 100 meter is bij mist, sneeuwval of felle regen. In alle andere omstandigheden mag men ze niet gebruiken. Dit wil ook zeggen dat het in geval van file verboden is de achtermistlichten uit te zetten.

De mobiliteitsclub wil deze wet veranderen. Zij willen namelijk dat het verplicht wordt om de mistlichten achteraan te gebruiken als de zichtbaarheid minder is dan 50 meter. Ook willen zij dat het uitschakelen van de achtermistlichten in een file niet meer verboden is. Deze lichten kunnen namelijk erg vervelend zijn voor de achterliggers.

VAB zal de kwestie aankaarten bij bevoegd staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe.

Bron: N.N., "Achtermistlicht uitschakelen bij filerijden". GVA, 2011-11-22, (http://www.gva.be/nieuws/binnenland...lerijden-2.aspx)

Mening:
Zelf heb ik gisteren, een zeer mistige dag, enkele uren met de auto gereden. Ik merkte ook dat de mistlichten zeer handig zijn, maar soms ook voor nadelen kunnen zorgen. Zoals in het artikel wordt vermeld zijn de achtermistlichten in een file zeer vervelend. Zeker als het donker is, heb je moeilijkheden met je te concentreren op de openbare weg. De achtermistlichten leiden dan namelijk harder af.
Ik vind het dus zeer goed dat VAB deze kwestie zal aankaarten bij de staatssecretaris voor Mobiliteit.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2011, 20:35
jorn.deceuster jorn.deceuster is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 26
De achtermistlichten zijn in een file inderdaad zeer afleidend. Gisteren vertrelde men op de radio dat men de mistlichten in de file moesten uitgezet worden, maar ze vergaten er wel bij te zeggen dat het zeer belangrijk is dat de achterste auto in de file dit zeker niet mag doen. Als ze zoiets dan zeggen dan wel liever correct vind ik.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd November 2011, 22:49
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
Ik vind het ook vervelend dat achtermistlichten blijven branden in een file. Als je in de file staat is de reactie van de stoplichten nauwelijks op te merken en dit kan wel eens gevaarlijk worden. Natuurlijk als de file weer is opgelost mogen we de mistlampen niet vergeten terug aan te zetten.
Ik vind het minder goed dat ze gekozen hebben om de afstand van 100m naar 50m te veranderen. Als ik zelf met de auto rij, zet ik mijn mistlichten aan wanneer ik denk dat dit nodig is en dit zal meestal boven de 100m zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.