actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2013, 15:03
Mathias.D*proost Mathias.D*proost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 20
Dertienjarige uit Dinant wordt in februari al moeder

Monia uit Dinant is nog maar dertien jaar, maar moet binnen goed twee maanden toch al bevallen van haar eerste kindje. ‘Ik ben volwassen genoeg om kinderen te krijgen’, zegt het meisje in de krant La Meuse.
Op haar dertiende zal Monia ongetwijfeld een van de jongste moeders van ons land worden. Ze zit momenteel nog maar in het eerste middelbaar, maar zet haar studies nu even stop. Haar eerste kindje, een zoontje dat Tyméo zal heten, komt er namelijk al aan in februari.

Het dertienjarige meisje is al acht maanden samen met de vier jaar oudere Dylan. ‘Ik nam de pil nog niet en op een dag is er een ongelukje gebeurd’, zegt Monia in La Meuse.

Monia had pas laat door dat ze effectief zwanger was. ‘Mijn maandstonden waren altijd al onregelmatig, ik maakte me dus absoluut geen zorgen. Maar toen ik er na enkele maanden nog geen gehad had, ben ik me toch vragen gaan stellen.’ Ze ging dan samen met Dylan en haar moeder naar de gynaecoloog. Die kon het jonge paar het nieuws melden. ‘Ik was 4,5 maanden zwanger. Dat kwam eerst natuurlijk aan als een grote schok en het was ook al te laat voor een abortus’, aldus Monia. ‘Al denk ik niet dat ik dat gewild zou hebben. Dat zou te moeilijk geweest zijn voor mij.’

Monia begrijpt dat er mensen zijn die het niet vinden kunnen dat een dertienjarig meisje een kind zal opvoeden. ‘Ze zeggen dat omdat ze mij niet kennen’, zegt ze stellig. ‘Ik ben zeker volwassen genoeg om een kind te krijgen. Ik vind dit allemaal erg beledigend.’


Mening: Ik vind dit schokkend en onverantwoord. Een meisje op de leeftijd van 13 hoort nog niet aan kinderen te denken, laat staan te beginnen. Heel haar jeugd zal eronder lijden. Ze moet nu al haar studies (voorlopig) stopzetten, maar studeren én het opvoeden van een kind zal heel moeilijk zijn voor zo'n jong iemand. Een ongelukje is snel gebeurd, maar ik vind toch dat men veel voorzichter moet zijn. Ik denk dat ze er zeer snel spijt van zal krijgen.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...ampaign=seeding
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.