actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th May 2009, 11:08
Lien.Luyten Lien.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Noorderwijk
Posts: 86
Parket wil ook biologische vader van baby D. vervolgen.

Het parket van Oudenaarde wil nu ook Bart Philtjens, de natuurlijke vader van baby D., vervolgen. De man zou zijn kind mensonwaardig behandeld hebben. Philtjens reageert verontwaardigd.

Eerder besloot het parket al om de draagmoeder en de Nederlandse koopouders voor de rechter te dagen. "We vinden in het dossier voldoende elementen die erop wijzen dat ook bij hem sprake is van mensonwaardige behandeling van een kind", aldus procureur Herman Daens. "We willen hem mee voor de rechter brengen, die zal oordelen of er ook effectief sprake is van schuld."

Philtjens is verbijsterd. "Ik heb mijn dochter zelfs nog niet eens mogen zien, hoe kan ik haar dan mensonwaardig behandeld hebben?."

"We weten niet waar dit op slaat, maar dit is een harde slag in ons gezicht. We hebben het met meester Vermassen besproken. Volgens hem wil de procureur een precedent scheppen, zodat een geval als dit nooit meer voorkomt."

"Het is ook niet zo dat wij er een smak geld tegenaan gegooid hebben - zoals de Nederlanders gedaan hebben. We hebben de draagmoeder wel een vergoeding gegeven omdat ze gedurende bepaalde tijd niet kon werken."

De raadkamer zal op 23 juni beslissen op Philtjens wel degelijk voor de strafrechter moet verschijnen of niet.

Baby D. is intussen vier jaar oud. Het kind werd verwekt met het zaad van Philtjens. De draagmoeder verkocht het meisje echter door aan een Nederland echtpaar.

Bron: GvA

Dit is nogal een gedoe. Toch begrijp ik wel dat men alledrie de partijen voor de rechter wil brengen.
Ik vind het heel erg voor de biologische vader dat hij zijn kind nooit mee naar huis mag nemen. Maar langs de andere kant, dit kind is nu al vier jaar. Voor haar zou het ook verschrikkelijk zijn om nu nog van gezin te veranderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.