actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2014, 13:08
Charlotte.B*eken Charlotte.B*eken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 6
Jannie Haek: "De auto wordt het openbaar vervoer van de toekomst"

In een interview met De Morgen legt voormalig spoorbaas Jannie Haek uit dat 'de auto van de toekomst' de grote concurrent wordt van het openbaar vervoer. En dat kan best duurzaam zijn, zegt Haek: "Waarom niet? Als die auto efficiënt rijdt, automatisch de verstandigste weg kiest en een treintje vormt op de autostrade?"

Als die auto efficiënt rijdt, automatisch de verstandigste weg kiest en een treintje vormt op de autostrade? Want dat is de toekomst, die technologie komt eraan. De Tesla is nu al verbonden met het internet

De NMBS moet een bloeiend bedrijf worden, vertelt de huidige CEO van de Nationale Loterij in dat interview. En als dat niet gebeurt door innovatief te zijn, wordt het ingehaald door de automobielsector. "We laten ons de kaas van het brood eten door de automobielsector", zegt Haek. "Autoconstructeurs kopen de researchafdeling van BlackBerry, Volvo experimenteert met de zelfrijdende auto, ook Google mengt zich. Let maar op, de auto wordt het openbaar vervoer van de toekomst."

Haek laat uitschijnen dat we door de komst van de zelfrijdende auto binnnenkort misschien de krant kunnen lezen achter het stuur, op de snelweg. En doordat al die auto's exact even snel rijden staan we dan niet eens in de file. "Waarom niet?", antwoordt Haek op de stelling dat dat niet echt duurzaam klinkt. "Als die auto efficiënt rijdt, automatisch de verstandigste weg kiest en een treintje vormt op de autostrade? Want dat is de toekomst, die technologie komt eraan. De Tesla is nu al verbonden met het internet. De consument zal kiezen wat hem het beste past. En als dat de auto is, dan zal hij die nemen. Dat is ook niet erg. We moeten geen trein hebben tot in elk dorp. Als ze daar hun plan kunnen trekken met een auto, waarom dan een spoorlijn leggen?"

Bron:http://www.demorgen.be/wetenschap/j...komst-a2126662/

Eigen Mening:
Als ik het zo lees, dan lijkt het mij een zee goede oplossing in het verkeer, maar ik vraag me af of dit wel degelijk zo veilig is als men zegt. Ik zou de eerste keren zeker niet gerust in de auto zitten, omdat het niet lijkt de kloppen dat niemand de auto moet besturen en dat de auto dit allemaal zelf regelt. Als dit werkelijk goed zou verlopen en het inderdaad files voorkomt, dan sta ik er zeker achter.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.