actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2012, 17:23
k#n.vangheel k#n.vangheel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 22
13 gezinnen in natuurgebied moeten huis uit

Vijftien jaar nadat er in Vlaanderen op last van Vlaamse minister voor Ruimtelijke Ordening Eddy Baldewijns (sp.a) tientallen illegale woningen werden gesloopt, lijken de bulldozers terug van weggeweest.

In Laakdal moeten tweehonderd bewoners camping Meerlaer verlaten, in Kasterlee was er een grootscheepse controle en in Essen moeten mogelijk dertien gezinnen hun woonst afbreken omdat ze in natuurgebied ligt. De onzekerheid bij betrokken families is enorm.


"Het lijkt wel dat de bouwinspectie massaal op pad is omdat er weinig bouwaanvragen zijn en die inspecteurs toch iets om handen moeten hebben", zucht Lode Lambrechts van het Nationaal Komitee voor Weekendverblijvers en Vaste Bewoners.

Clusters

De Vlaamse overheid heeft prioritaire clusters aangeduid. Die omvatten huizen waarvoor er geen perspectief bestaat. De mensen die daar wonen, worden nu verdreven. Er moet ook orde op zaken worden gesteld bij mensen die na augustus 2008 nog in weekendverblijven zijn komen wonen.

In Essen is de situatie bijzonder. In de weekendzone krijgen de bewoners woonrecht. Een halve kilometer verderop in de Wildertse Duintjes (foto) krijgen dertien gezinnen de boodschap dat ze moeten vertrekken omdat de inkleuring daar natuurgebied - en geen weekendzone- is. En dat terwijl de meeste huizen, geen houten chalettjes, maar stenen landhuizen zijn en er ook al sinds begin jaren zestig staan.

Bron: http://www.gva.be
mening: Ik vind het niet kunnen dat de mensen die in deze woningen leven daar weg moeten. Het is misschien wel natuur gebied en verboden om er een gebouw te plaatsen, maar sommige woningen staan er al sinds begin jaren 60. Ik vind niet dat men nu ineens na zo veel jaar het recht nog heeft om te zeggen dat de huizen gesloopt zullen worden.

Laatst aangepast door k#n.vangheel : 4th December 2012 om 17:36.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2012, 17:47
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Ik ben het volledig met jou eens, Ken. Maar dat is nu België, zolang ze de eigen bevolking maar kunnen 'tarten'! Ik snap dat hier toch allemaal niet zo goed...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.