actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th February 2011, 10:08
katrien.anthonis katrien.anthonis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 76
Knaap schiet zusje (1) dood met geweer van vader

In Saoedi-Arabië heeft een jongen van vijf per ongeluk zijn eenjarige zusje doodgeschoten. Het knaapje was aan het spelen met het geweer van papa. Dat meldt de krant Sharq.

De jongen vond het geweer van zijn vader in hun huis in Medina. Hij was er zich wellicht niet van bewust dat het wapen geladen was. De knaap haalde de trekker over en raakte zijn zusje, dat pal in de buurt stond. Het meisje overleed ter plaatse.

Bron: Het Laatste Nieuws, 13/02/2011
Reactie: Dit artikel verhaalt een zeer droevige gebeurtenis. Ik kan me inbeelden dat dit een levenslang trauma veroorzaakt bij het 'knaapje', de ouders en de rest van de kennissen en familie. Wel vind ik het onverantwoord en roekeloos dat die jongen van vijf aan zo'n geladen geweer kan. Ik vind het persoonlijk verkeerd om wapens in huis te hebben en als je ze dan toch hebt, moet je er voorzichtig mee opspringen. Ik hoop dat men hier z'n lessen uit leert!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th February 2011, 12:34
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Knaap schiet zusje (1) dood met geweer van vader

Om heel eerlijk te zijn, verschiet ik niet echt van dergelijke incidenten. Of toch niet in landen zoals Saoedi-Arabië. Maar daarnaast vind ik ook dat het absoluut onverantwoord is dat kinderen aan het geweer van hun vader kunnen, of zelfs ermee kunnen spelen zonder dat iemand het opmerkt. Dit is voor de naasten een levenslang trauma dat hen altijd zal bijblijven! Maar hopelijk is het ook een wijze les. Want zijn er geen 'opzettelijke slachtpartijen' in de wereld, dan gebeuren er wel 'toevallige stommiteiten'. Als je in die cultuur een geweer hebt in huis is dat nog te begrijpen, maar zorg er dan ten minste voor dat je kinderen dat niet weten of dat zij het nooit kunnen vinden. Wie weet wat had er kunnen gebeuren als die jongen met het geweer buitenshuis ging? Want zo'n jongeren vinden experimenteren wel fijn, dus laten we erop los schieten kan wel eens een geweldig idee worden in het hoofd van zo een kind.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.