actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th February 2011, 09:14
laurens.taels laurens.taels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 68
'N-VA wil niet tot akkoord komen'

Open VLD-kamerlid Mathias De Clercq houdt vast aan zijn analyse: N-VA voert een verrottingsstrategie en wil niet tot een akkoord komen. Dat zegt De Clercq op VRT-radio.
'N-VA wil niet tot een compromis of oplossing komen', zegt De Clercq vastberaden. 'Bart De Wever heeft trouwens zelf gezegd in Der Spiegel dat zijn kiezers geen compromis willen.'

De Clercq vindt het tijd dat iedereen kleur bekent en acht het zijn plicht om 'na acht maanden van immobilisme' de houding van N-VA aan te kaarten. 'We moeten dit mechanisme, deze verrottingsstrategie blootleggen', klinkt het. 'Je kan niet blijven zwijgen.'

Hij voelt zich gesteund door zijn partijvoorzitter Alexander De Croo, die zegt dat N-VA en PS nog niet het maximale gedaan hebben. De Clercq ontkent dan ook dat dit een aanval op de partijtop is. 'Ik speel de bal, niet de man.' Meteen bevestigt De Clercq opnieuw zijn steun aan De Croo.

Maar het wordt tijd dat Open VLD 'zelf in het offensief gaat'. 'De kiezer verwacht duidelijke stellingen van Open VLD. Het wordt tijd dat de ideologie van de partij wordt geactualiseerd in een congres, maar dat congres is weer uitgesteld. En dat is geen goede zaak, betreurt De Clercq nog.

Bron: De Standaard

__________________________________________________ __________

Persoonlijk vind ik dit een schreeuw naar nieuwe verkiezingen. N-VA met de vinger wijzen terwijl er elke dag opnieuw gesprekken plaatsvinden waarbij N-VA nodig is om te praten. De Clerq vergeet even dat ze eerst bij N-VA moet passeren. N-VA heeft nu eenmaal de meeste kiezers gehaald en dit moet gerespecteerd blijven.
Tenzij er natuurlijk nieuwe verkiezingen komen. Dan is de match terug begonnen en kunnen er opnieuw kiezers geronseld worden. Ik vrees dat deze nieuwe verkiezingen op dezelfde score zullen uitdraaien en dat we de tweede helft krijgen van N-VA vs PS. Deze partijen zijn gewoon veroordeeld tot elkaar en hier moeten ze zich bij neerleggen. Ik vind het jammer dat hier eerst nieuwe verkiezingen zullen voor nodig zijn (al is het nog niet zo ver).
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th February 2011, 10:48
toon.peeters toon.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Mol-Donk
Posts: 100
Ik vind het heel erg bedroevend dat er door alsmaar meer politici naar elkaar gewezen wordt. Steeds meer politici schuiven de schuld van zich af en wijzen nadien vrolijk een 'schuldige' voor de politieke impasse aan.
Het zou beter zijn dat men wat meer onderhandelde in plaats van steeds de bal door te spelen naar de andere partijen.
__________________
Divide and Conquer
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th February 2011, 13:11
alaerts.diewert alaerts.diewert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Tessenderlo
Posts: 60
Ik ben het volledig met mijn collega's eens. Het altijd schuiven op iemand anders kan niet en men moet daar mee ophouden. Op deze manier zal er nooit een oplossing uit de bus komen.
Nieuwe verkiezingen?
Volgens mij wel. De partijen onderling komen niet overeen, op uitzondering van enkelen die wel op gelijke hoogte zitten maar dat is niet voldoende.
Maar gaat dat de oplossing zijn? Volgens mij zal het terug dezelfde partij zijn die het zal halen en dan start de hele commotie gewoonweg opnieuw, maar dat is mijn idee. Ik wil niet oproepen om te stemmen op een andere partij of wat dan ook, want die zal het hetzelfde lot ondergaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.