actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2014, 09:18
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Zoersel
Posts: 59
Farid Le Fou nog deze week ontslagen uit ziekenhuis

Farid Le Fou nog deze week ontslagen uit ziekenhuis
Vandaag om 06:47 door | Bron: BELGA


Farid 'Le Fou' Bamouhammad (46) mag eerstdaags het Sint-Pietersziekenhuis in Brussel verlaten. Vervolgens mag hij zeker tot begin volgend jaar gaan en staan waar hij wil. Dat zegt althans zijn advocaat, Marc Nève, in Het Laatste Nieuws dinsdag.
'We hebben nieuwe verslagen van deskundigen die zeggen dat mijn cliënt het psychisch niet aankan om terug te keren naar de gevangenis.' Bamouhammad moet echter nog een celstraf uitzitten tot 2026.

Dinsdag start in Luik de procedure die justitieminister Koen Geens (CD&V) heeft aangespannen tegen de vrijlating van Bamouhammad. 'Maar nu zal enkel de agenda bepaald worden, gepleit wordt er vermoedelijk pas in januari volgend jaar. Tot dan is Bamouhammad een vrij man, net als u en ik', zegt Nève.

Bron: Het Nieuwsblad
Datum: 9/12/14

Eigen mening: Er staat op actualiteit.org al een aantal weken een post om te kijken of wij voor of tegen korte opsluiting zijn voor recidivisten op vlak van autogebruik. Dronken of te snel rijden en daar blijven in hervallen dus... Meer dan 80% van de studenten die hebben gestemd zijn voor die korte gevangenisopname.
Als we nu kijken dat Bamouhammad, aka Farid le Fou op vrije voeten is omdat hij het mentaal niet meer aankan om in gevangenschap te zitten dan denk ik dat we onze stemming maar eens moeten herbekijken, niet? Als we het over recidivisten hebben kan je wel een voorbeeld nemen aan Farid le Fou. Overval met geweldpleging, ontvoering, ontsnappen uit gevangenis. En dit allemaal meer dan eens, dat lijkt me nu toch echt wel een duidelijk geval van 'hervallen'. 26 jaar cel heeft de man gekregen en ik begrijp dat hij het daar niet leuk zal vinden nee. Maar die man loopt vanaf volgende week gewoon terug rond op straat. Gaan we dan mensen die te snel hebben gereden 8 dagen in de cel steken? Misschien moeten de Belgische staat en het Belgisch rechtssysteem zich maar eens bezinnen over deze materie voordat we mensen 8 dagen in de cel gaan steken voor overdreven snelheid. Waar natuurlijk eerst nog een proces van 2.5 jaar aan vooraf moet gaan! En nog erger misschien wel, nu moet onze eigenste minister van justitie notabene een proces aanspannen tegen de vrijlating van meneer Le Fou die wij als belastingbetaler opnieuw!!!!! kunnen gaan betalen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.