actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2009, 18:54
Ian.Sourdeau's Avatar
Ian.Sourdeau Ian.Sourdeau is offline
Live Strong Fight Hard
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 107
Danneels hoopt dat paus zijn ontslag snel aanvaardt

Danneels hoopt dat paus zijn ontslag snel aanvaardt

Kardinaal Godfried Danneels hoopt dat paus Benedictus XVI voor de jaarwissel zijn ontslag als aartsbisschop van Mechelen-Brussel zal aanvaarden. In een interview met de Franse krant La Croix vertelt hij dat hij makkelijk vervangen kan worden door een ander.

"Voor mijn hartproblemen in 1996 achtte ik me onmisbaar, sindsdien ben ik ervan overtuigd dat ik makkelijk kan vervangen worden door een ander", klinkt het. "Ik zal zijn opvolger met rust zal laten".

Danneels weet dat hij zich niet zal vervelen eens hij geen aartsbisschop meer is. Hij kan zich dan namelijk nog meer toeleggen op het bestuderen van de Schrift, het geven van conferenties en het preken van kleine retraites. Hij wenst ook veel te rusten, te bidden, muziek te beluisteren, te wandelen in de natuur en te sporten.

Volgens insiders liet Benedictus Danneels aanblijven om eerst nog het 450-jarig bestaan van zijn aartsbisdom Mechelen-Brussel te vieren. Ook met de heiligverklaring van Pater Damiaan kon hij zijn carrière in schoonheid beëindigen. Kardinaal Danneels werd op 4 juni 75 jaar. Dat was voor hem het signaal om op pensioen te gaan.

Bron: http://www.gva.be

Ik vindt het persoonlijk mooi dat Danneels zelf ontslag neemt voordat hij zelf hard begint af te takelen. Ik denk dat hij zijn hoop had gezet op het Paus worden en aangezien hij niet verkozen is houdt niets hem tegen om van het leven te genieten. Maar hij heeft wel tot zijn 75 jaar gewerkt. Wat in deze tijd een voorbeeldfunctie is voor iedereen. Denk aan je kleinkinderen, werk een paar jaartjes extra!
__________________
Pain Is Only Temporary, Pride Is Forever.

Semper Fidelis
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2009, 20:00
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Danneels hoopt dat paus zijn ontslag snel aanvaardt

Kardinaal Danneels is voor velen een voordbeeldfiguur geweweest, hij heeft jarenlang hard gewerkt. Hij verdient het om meer rust te hebben in zijn leven, zeker omdat hij hartproblemen heeft. Het zal natuurlijk een groot verlies zijn voor de Katholieke kerkgemeenschap, maar ik vind dat de paus zijn ontslag moet aanvaarden. Kardinaal Daneels is een heel bekwaam man en zo moet hij bij de mensen bijblijven, zo moet hij herinnerd worden. Het is beter dat hij, ook omdat het zijn eigen keuze is, nu kan uittreden dan dat hij moet gaan werken in voor hem moeilijke omstandigheden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.