actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2014, 23:46
nikki.d*schutter nikki.d*schutter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: lille
Posts: 18
Marianne Thyssen begint aan vuurproef in Europees Parlement

Marianne Thyssen begint aan vuurproef in Europees Parlement
Stipt om 9 uur is kandidaat-eurocommissaris Marianne Thyssen (CD&V) vanochtend begonnen aan haar hoorzitting in het Europees Parlement. Ze zal worden ondervraagd over de bevoegdheden die commissievoorzitter Jean-Claude Juncker haar toebedeeld heeft: Werk, Sociale Zaken, Vaardigheden en Arbeidsmobiliteit.
Na Thyssens inleidende verklaring van 15 minuten mogen de leden van de parlementscommissies Werk en Sociale Zaken, Cultuur en Gendergelijkheid in totaal 45 vragen stellen. Het belooft een technische hoorzitting te worden. De hoorzitting zou rond 12 uur afgelopen zijn.
Karel De Gucht (Open Vld) denkt dat de hoorzitting geen enkel probleem zal vormen voor Marianne Thyssen. Hij zei dat vandaag in 'De Ochtend' (Radio 1). De Gucht benadrukt dat er bij dergelijke hoorzittingen altijd wel iemand sneuvelt.

"Het is iemand die jaren in het Europees Parlement heeft gezeten. Het is een verstandig iemand en het is ook een dossier waar je vooral spreekt over wat je benadering is ten opzichte van een sociaal Europa. Neen, ik zie daar geen enkel probleem."

De Gucht is er echter van overtuigd dat niet alle kandidaat-commissarissen zonder kleerscheuren door de hoorzittingen geraken. Wie zal sneuvelen, is volgens hem niet duidelijk. "Er zijn altijd verrassingen."

Karel De Gucht zei vandaag ook dat hij voor zichzelf beslist heeft dat hij als minister niet naar de regering gaat. "En mijn voorzitter weet dat. Ze zal mij bellen voor bepaalde dingen, maar daarover niet. Ik zit echt niet op een telefoon te wachten."

Bronvermelding : De Morgen http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/W...Parlement.dhtml

Mening : Het is goed nieuws dat Thyssen aan haar taak als euro-commissaris kan beginnen. Het lijkt me alleen een nutteloos 'examen'. Politici die het er niet goed van af brengen mogen evenzeer aan hun taak beginnen. Het blijft ook een vreemd verhaal dat ons land een andere minister-president krijgt omdat een partij de prioriteit meent te geeft aan een Europees postje. Ook wordt gezegd dat de functie die Juncker voor haar gereserveerd heeft minder belangrijk is dan vooraf gefluisterd werd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.