actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2015, 10:54
Amber.V*erhoeven Amber.V*erhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Oostmalle
Posts: 75
Noord-Korea dreigt met gevaarlijke waterstofbom

De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-Un heeft laten verstaan dat zijn land over een waterstofbom beschikt, zo bericht het nationale persagentschap donderdag. Deze atoombom kan worden gebruikt om de soevereiniteit van Noord-Korea te verdedigen, luidde het nog.

Volgens het persagentschap KCNA werd de verklaring afgelegd bij het bezoek van Kim Jong-Un aan een militaire site.

Noord-Korea heeft drie testen met de bom gedaan -in 2006, 2009 en 2013- waarop er internationale sancties volgden. Het ziet er nu naar uit, althans volgens de verklaringen van de Noord-Koreaanse leider, dat de ontwikkeling geslaagd is.

Een waterstofbom of H-bom is een atoombom die het grootste deel van zijn energie haalt uit de kernfusie van waterstofatomen tot helium.

Pyongyang hanteerde ook in het verleden al straffe taal, maar het land is erg gesloten en dus vallen de verklaringen niet onafhankelijk te controleren.

Eigen mening:
Toen ik het artikel las dacht ik dat een waterstofbom lang niet zo schadelijk zou zijn dan een atoombom. Maar niets is minder waar. De waterstofbom haalt zijn energie uit de kernfusie van waterstofatomen tot helium en een atoombom maakt gebruik van kernenergie. Ik denk dat wanneer men dreigt om zulke wapens te gebruiken niet gesproken kan worden over verdediging maar enkel over vernieling. Het is algemeen geweten dat Kim Jong-Un niet terug zou deinzen om dit soort wapens te gebruiken dus denk ik dat we de dreiging ook serieus moeten nemen.

Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20151210_0...ke-waterstofbom

Geraadpleegd op 10 december 2015

Laatst aangepast door Amber.V*erhoeven : 10th December 2015 om 11:02.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.