actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th May 2010, 19:50
nick.moons nick.moons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 110
Voetganger speelt rijbewijs dan toch niet kwijt

Voetganger speelt rijbewijs dan toch niet kwijt

BRUGGE - Een man uit Brugge werd veroordeeld tot twee keer 275 euro omdat hij op 17 juli een ongeval veroorzaakte in het centrum van de stad. Eerst was er sprake dat de man ook zijn rijbewijs kon kwijtspelen, maar daar oordeelde de politierechter van Brugge anders over.
De man kon zijn rijbewijs kwijtspelen omdat hij 'vluchtmisdrijf' gepleegd zou hebben, hoewel hij te voet was op het ogenblik van het ongeval.

De beklaagde was te voet in het centrum van Brugge met drie anderen. Toen ze onvoorzichtig overstaken, kwam een bromfietser ten val. De bestuurder en de beklaagde raakten daarbij gewond. Het groepje van vier stapte toch door, omdat ze niet vonden dat ze enige schuld hadden aan het ongeval.

Aanvankelijk was er sprake dat de man zijn rijbewijs zou kunnen kwijtspelen omdat hij van de plaats van het ongeval was gevlucht. De rechter oordeelde dat er geen sprake was van vluchtmisdrijf, maar van 'niet ter plaatse blijven bij een ongeval met gewonden'.

bron: www.destandaard.be
--------------------------------------------------------------------------
Mijn mening:
Als er iemand valt en je staat er vlak bij dan ga je toch niet verder wandelen. Normaal ga je kijken of alles in orde is met die persoon. Dit konden deze 4 mensen ook doen en ze waren ook nog verantwoordelijk voor de valpartij. Dus het minste wat je kan doen. In mijn ogen is het normaal dat hij dan boete heeft gekregen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th May 2010, 20:18
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Natuurlijk is dat normaal...
Maar je hoort het tegenwoordig bijna iedere dag. "Er is een ongeval gebeurd in ..., daarbij reed een personenwagen een fietser aan. Het meisje kwam ten val en is zwaar gewond. De bestuurder pleegde vluchtmisdrijf, maar werd iets verderop gevat." (of iets dergelijks...)
In zo'n geval zou je ook denken dat iemand die 'normaal' is, het slachtoffer te hulp zou snellen.
'Grappig' wel dat men van vluchtmisdrijf spreekt, wanneer je wegwandelt... Maar langs de andere kant zeer logisch dat hieraan dezelfde gevolgen hangen, dan aan een vluchtmisdrijf met de auto...
Dat je hiervoor je rijbewijs zou kunnen kwijtspelen, zou ik maar vreemd vinden...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th May 2010, 20:20
Sarina.VanRompaey Sarina.VanRompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Itegem
Posts: 72
Je rijbewijs kwijtspelen omdat je te voet een ongeval veroorzaakt vind ik maar raar. Wat doe je dan met iemand die geen rijbewijs heeft?

Maar daar gaat het eigenlijk niet om, ik vind dat deze man wel 'vluchtmisdrijf' gepleegd heeft. Als er een ongeval veroorzaakt wordt, en jij bent hierbij betrokken dan moet je toch gaan kijken hoe het met de andere persoon is? Of het ongeval nu je eigen fout is of niet, je gaat toch kijken en helpen waar nodig? Mja ik snap die 4 mannen niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.