actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th January 2013, 13:14
Caroline_Van_Tendeloo Caroline_Van_Tendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 118
Rode Kruis zoekt 50.000 nieuwe bloeddonoren

Rode Kruis zoekt 50.000 nieuwe bloeddonoren

BRUSSEL - Rode Kruis-Vlaanderen is met een nieuwe campagne gestart, waarin de mensen wordt opgeroepen om zich als bloeddonor aan te melden en tot vier keer per jaar bloed te geven. De campagne wordt ondersteund door de BV's Chris Van Tongelen en Marleen Merckx.

Volgens het Rode Kruis komt momenteel slechts drie procent van de Vlamingen regelmatig bloed geven, hoewel maar liefst 70 procent van de bevolking ooit bloed nodig zal hebben. Dat kan bijvoorbeeld het geval zijn bij een bevalling, ongeval, operatie of ziekte.

Bovendien zijn er jaarlijks weer heel wat mensen die, om allerlei redenen, afhaken als bloeddonor. ‘Voor Rode Kruis-Vlaanderen is het sowieso al een uitdaging om het bestaande donorenbestand op peil te houden', luidt het in een mededeling.

Daarom heeft de organisatie een sensibiliseringscampagne opgestart, onder het motto ‘4 keer per jaar red ik levens'. In spotjes die vertoond worden op de tv-zenders Eén en VTM en in advertenties in verschillende weekbladen roepen acteurs Chris Van Tongelen (Bart Van den Bossche uit Familie) en Marleen Merckx (Simonneke uit Thuis) sinds donderdag de mensen op om zich als kandidaat-bloedgever aan te melden.

Rode Kruis-Vlaanderen vraagt concreet aan de nieuwe kandidaten dat ze zich registeren via de website www.bloedgevendoetleven.be of door een sms sturen naar het gratis nummer 8128.

Bron:
http://www.standaard.be/artikel/det...130104_00421931

Mijn mening:
Ik vind het zeer verontrustend dat er slechts drie procent van de Vlamingen regelmatig bloed geeft, terwijl 70 procent van de bevolking ooit bloed zal nodig hebben. Daarom vind ik het zeer goed dat dit artikel in de krant verschijnt zodat mensen nog eens even tot besef komen hoe belangrijk het wel niet is om bloed te geven. Daarom vind ik dit artikel ook geen boecht, omdat er met het tonen van dit artikel wel eens mensenlevens kunnen gered worden.
Moest ik zelf bloed mogen geven (wat ik niet mag omwille van medische redenen) zou ik dit ook direct doen, omdat ik zelf ook al eens erg veel bloed nodig heb gehad en je dan eens zo hard beseft hoe belangrijk dit is.

Laatst aangepast door Caroline_Van_Tendeloo : 4th January 2013 om 13:19.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.