actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th February 2011, 16:28
Nick Peers Nick Peers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 90
Ook Lieten blundert met mail

Lieten spot met CD&V en N-VA
Ook Lieten blundert met mail
• vrijdag 18 februari 2011, 07u21
• Bron: belga
• Auteur: bvb
• Het Nieuwsblad

Als "uit teflon en beton opgetrokken gevoelloze karikaturen", zo omschrijft minister Ingrid Lieten (sp.a) haar collega’s van CD&V en N-VA in de Vlaamse regering. Ook van die regering zelf maakt Lieten brandhout in een mail die ze per ongeluk naar alle ministers stuurde.

Lieten roept er onder meer voorzitster Caroline Gennez en de sp.a-ministers Freya Van den Bossche en Pascal Smet in op om samen na te denken over hoe de sp.a zich in de Vlaamse regering duidelijker kan profileren, meldt Het Laatste Nieuws.

'We moeten het profiel van sp.a binnen de regering beter in de verf zetten', luidt het in de mail. 'We missen een samenhangend verhaal als sp.a binnen de Vlaamse regering.'

Die zelfkritiek was voor intern gebruik bestemd, maar viel ook in de mailbox van de vier CD&V-ministers en de twee N-VA-ministers in de Vlaamse regering. Die schrokken zich een hoedje toen ze lazen hoe Ingrid Lieten over hen denkt. Ze omschrijft haar mannelijke coalitiepartners als 'uit teflon en beton opgetrokken gevoelloze karikaturen'.

Lieten citeert ook Koen Pelleriaux, de kabinetschef van minister Smet. Die omschrijft de ministers als 'mannelijke macho's in maatpak die zelfzeker beslissingen nemen, die in de cockpit van de Vlaamse samenleving zitten en deze zakdoek grote gouw trefzeker bestieren'.

Over haar functie als minister van Innovatie schrijft ze: 'Innovatie is weliswaar geen goed begrip. Het klinkt ingewikkeld en slimmerig. Maar we hebben in de oude doos een schitterend begrip dat in zijn afgestofte versie precies hetzelfde zegt als innovatie: Vooruit!'

Lieten heeft overigens ook weinig vertrouwen in het Vlaanderen in Actie-plan, één van de pijlers van het Vlaamse regeringakkoord. Lieten omschrijft het plan als 'geen sterk merk'.

Lieten verontschuldigt zich

Lieten heeft zich ondertussen al bij haar collega’s geëxcuseerd voor de mail. "We stellen onszelf als partij geregeld in vraag, maar dit was erover", zegt ze in een reactie aan Het Laatste Nieuws.

"Ik heb een karikatuur gemaakt van mijn collega's in de Vlaamse regering. Dat was ongepast. Ik heb me dan ook persoonlijk bij elk van hen verontschuldigd. Ze hebben mijn excuses aanvaard."

Niet eerste mailblunder bij SP.A

De sp.a is met deze gelekte mail niet aan zijn proefstuk toe. Enkele maanden geleden lekte een mail van Frank Vandenbroucke uit waarin hij waarschuwde voor de perverse gevolgen van een voorstel van zijn Johan Vande Lanotte. Een paar jaar geleden was er de mail van Barteld Schutyser naar voorzitster Caroline Gennez over het uitrangeren van Frank Vandenbroucke.

Bron

http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20110218_006

Commentaar

Zulke zaken zouden toch echt niet mogen gebeuren. Nu is het overduidelijk dat ook binnen Vlaanderen er een grote verdeeldheid is. De mail die uitgelekt is heeft sowieso kwaad bloed gezet bij de CD&V en de N-VA, ondanks de verontschuldiging van Mevr. Lieten. Een mail is iets wat je dubbel checkt voor je hem verstuurt. Daarom vind ik het vrij onbegrijpelijk dat dit gebeurde. Het is nu ook erg duidelijk dat er een groot verschil is zelfs bij de Vlaamse partijen. Als we het in Vlaanderen al moeilijk hebben om het eens te raken, dan wil ik wel eens zien hoe we dat op federaal niveau gaan doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.