actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > Vluchtelingen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2015, 16:06
leonie.v*nroey leonie.v*nroey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kessel
Posts: 72
Vlaams Belang roept asielzoekers op om ‘Go Back-Bus’ te nemen

In Antwerpen en omgeving gaat de lokale Vlaams Belang-afdeling de komende weken campagne voeren tegen het asielbeleid van de federale regering met een zogenaamde ‘Go Back-Bus’. Asielzoekers krijgen een brief overhandigd waarin ze opgeroepen worden om met die bus België te verlaten en terug te keren naar hun thuisland.

‘Er worden de laatste tijd in de media allerlei campagnes opgevoerd rond gastvrijheid die neerkomen op het pleiten voor open grenzen, wij zorgen nu voor een tegencampagne’, zegt VB-kopstuk Filip Dewinter.

In de brief, opgesteld in Nederlands, Engels, Arabisch en Farsi, stelt Vlaams Belang dat de opvang van asielzoekers ons land ‘handenvol geld’ kost en dat België een van de meest dichtbevolkte regio’s van Europa is die ‘nu reeds kampt met ernstige samenlevingsproblemen’.

Brieven uitdelen aan asielcentra

De partij wil de boodschap verkondigen dat vluchtelingen hier daarom niet langer welkom zijn. ‘In tegenstelling tot wat regeringsleiders u voorliegen, vindt de overgrote meerderheid van de bevolking dat de immigratiekraan moet worden dichtgedraaid’, wordt er letterlijk beweerd in de tekst. Verder vraagt het VB aan wie op de vlucht is voor oorlogsgeweld om terug te keren en zijn land ‘te verdedigen tegen Islamitische Staat en andere jihadisten’.

Vlaams Belang gaat de brieven naar eigen zeggen uitdelen op markten en aan de ingangen van asielcentra en neemt ook een busje mee waarmee ze asielzoekers die dat willen meteen naar de grens met Duitsland brengen. ‘Want daar zijn ze blijkbaar wel nog volop welkom’, aldus Dewinter.
Bron: De Standaard; 28/10/2015; Belga

Eigen Mening:
Ik vind dit een slechte prostestactie. Iedereen heeft recht op een eigen meningsuiting maar iedereen heeft eveneens recht op een menswaardig bestaan. Het Vlaams Belang gaat ervan uit dat al deze mensen met plezier hun land, huis of familie verlaten. Ik denk niet dat mensen zomaar beslissen om met hun hele gezin soms zelfs met hele jongen kinderen honderden kilometers af te leggen. Ze hebben hier over nagedacht en vinden dit veiliger voor hun kinderen en zichzelf. Al ben ik ook realistisch en weet ik dat niet alle mensen vluchten om zuivere redenen. Er zullen vluchtelingen zijn die naar Europese landen reizen om andere meer commerciële redenen.
Door deze brieven rechtstreeks aan de asielcentra uit te delen geeft men deze mensen het gevoel dat ze nergens welkom zijn. Het is makkelijk spreken als men buiten de situatie staat. Ten tijden van de wereldoorlogen waren wij als Belgen zelf ook vluchtelingen die ons heil zochten in de buurlanden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th October 2015, 18:14
B*am.Seels B*am.Seels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Merksplas
Posts: 86
Dit is een van de meer walgelijke acties die ik het Vlaams Belang al heb weten voeren. Slachtoffers van een verschrikkelijke oorlog een brief sturen met de vraag of ze alstublieft op de bus terug richting dood en geweld willen stappen? Ik schaam mij dood in hun plek. Triestig hoe het Vlaams Belang deze situatie wil misbruiken voor een, in hun ogen ludieke, 'tegenactie'. Ik kan me niet voorstellen hoe verwarrend, kwetsend en vernederend het moet zijn voor een vluchteling om zo'n brief in handen te krijgen. Weten zij veel dat de afzender niet serieus te nemen is en alleen maar uit is op aandacht.
Daarbovenop vind ik het persoonlijk kwetsend en ontoelaatbaar om te lezen dat het Vlaams Belang tracht te spreken in naam van 'een overgrote meerderheid van de bevolking'. Dit is een pertinente leugen, en alleen al daarom zou deze actie meteen verboden moeten worden, en het Vlaams Belang bestraft. Wie zijn zij om in naam van heel de bevolking een boodschap van intolerantie te verspreiden?
Ten slotte is het onvoorstelbaar grof om vluchtelingen te vragen terug te keren om hun land te beschermen, waarmee het Belang impliceert dat zij die naar hier komen lafaards zijn die hun land niet willen verdedigen.
Ik hoop wél in naam van een overgrote meerderheid van de bevolking te spreken wanneer ik zeg dat Philip en co beter zelf op hun Go Back-bus stappen en vertrekken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.