actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2015, 21:58
Nele.w*llems Nele.w*llems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Putte
Posts: 39
Unizo: "Ga winkelen of op restaurant in Brussel"

Unizo: "Ga winkelen of op restaurant in Brussel"

Ondernemersorganisatie Unizo roept de bevolking op om vandaag of in de komende dagen in Brussel te gaan winkelen of op restaurant te gaan. Daarmee wil Unizo de Brusselse horeca en handel een hart onder de riem steken.

"Ze hebben ontegensprekelijk schade geleden door de antiterreurmaatregelen van de voorbije dagen", luidt het in een persbericht. "Om dat verlies goed te maken is het heel belangrijk dat klanten opnieuw vertrouwen krijgen in winkelen en eten in Brussel. We mogen ons niet laten leiden door angst, integendeel, het juiste antwoord op terroristen is zo normaal mogelijk met ons leven doorgaan", zegt Unizo-topman Karel Van Eetvelt.

Hij roept op om dat winkel- of restaurantbezoek te delen via sociale media met de hashtags #BeBrussels4lunch of #BeBrussels4shopping.

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terr...n-Brussel.dhtml

Eigen mening:
Ik vind het goed dat Unizo de zelfstandige in Brussel een hart onder de riem steekt. Ik denk dat ze door het verhoogde terreuralarm in Brussel zeer veel economische schade hebben geleden. Ik begrijp ook wel de mensen die weggebleven zijn uit Brussel dor het alarm, maar nu lijkt het toch dat de 'veiligheid' weer terug aan het keren is in Brussel. Ik denk ook dat de mensen Brussel nu niet moeten mijden want met de politie en het leger op straat, denk ik dat er voldoende maatregelen getroffen zijn om een aanslag te vermijden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2015, 23:11
C*nthia.Peeters C*nthia.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Wijnegem
Posts: 75
Ik vind het een tof initiatief van Unizo. In Brussel geldt nog steeds het hoogste dreigingsniveau. Het is dan ook niet meer als normaal dat handelaars hieronder lijden. Zoals dit weekend ook duidelijk te zien was, was er opvallend minder volk in de Brusselse hoofdstad. Toch betwijfel ik of deze oproep veel succes gaat hebben. Dreigingsniveau 4 is hoog en veel mensen vermijden hierdoor liever drukke plaatsen. De hoge inzet van politiemensen en militairen zorgen natuurlijk voor dat extra veilig gevoel waar onze bevolking vandaag de dag nood aan heeft. Ik denk dat we onze burgers de tijd moeten geven om zich eerst weer veilig te voelen in onze hoofdstad, nadien zal de Brusselse economie vanzelf weer op gang komen (zeker met de eindejaarsfeesten in zicht lijkt mij dit geen probleem).
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.