actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th October 2010, 19:15
veerle.pleysier veerle.pleysier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Sint-Lenaarts
Posts: 43
Meeste aanvragen studiebeurs goedgekeurd

Meeste aanvragen studiebeurs goedgekeurd

BRUSSEL - Afgelopen schooljaar kreeg drie op de vier aanvagen voor een studietoelage een positief antwoord. Alles samen werden 312.982 studietoelages toegekend, goed voor een totaalbedrag van ruim 129 miljoen euro.
Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet (sp.a) op een parlementaire vraag van Kathleen Deckx (sp.a).

Vorig schooljaar werden er 419.092 aanvragen voor een studietoelage ingediend. 312.982 daarvan werden gunstig beoordeeld. 39 procent van de aanvragen ging naar het secundair onderwijs, 32 procent naar het lager onderwijs, 16 procent naar het kleuteronderwijs en 13 procent naar het hoger onderwijs.

Ten laatste tegen het schooljaar 2014-2015 zou de toekenning van de toelagen automatisch moeten gebeuren.

Bron: www.standaarde.be (12 oktober)
Mening: Ik was positief verrast dat er zoveel studiebeurzen zijn toegekend. Dit is volgens mij een goede zaak, er zullen zeker veel mensen mee zijn geholpen. Als die toelagen nu ook automatisch zouden gebeuren denk ik dat het percentage nog zal stijgen. Hierbij is het belangrijk dat ouders en leerlingen op de hoogte worden gebracht, die taak is voor een deel weggelegd voor de school.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th October 2010, 23:37
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Ik vind het goed dat er zo veel beurzen worden toegekend. Ik reageerde nog maar pas op het artikel dat studenten in de prostitutie zitten om hun studiegeld te kunnen betalen, dat vind ik heel erg. In dit artikel lezen we dat er zoveel beurzen werden toegekend. Dan kunnen we ons toch de vraag stellen: bereikt het geld van die beurzen al de mensen die het nodig hebben en hoe komt het dan dat er toch nog studenten het geld niet hebben om te kunnen studeren?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.