actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th December 2010, 19:21
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Editors geven concert op dak glazen huis - Music for Life 2010 gestart

ANTWERPEN - Op de Antwerpse Groenplaats zijn Tomas De Soete, Sofie Lemaire en Sam De Bruyn begonnen aan de vijfde editie van Music for Life. Eerste verrassing was een optreden van de Britse rockgroep Editors op het dak van het Glazen Huis.
Ondanks het koude weer waren heel wat mensen waren naar de Groenplaats in Antwerpen afgezakt om iets na 19 uur de start van de actie mee te maken. Milow bracht live het Music For Life-lied 'Never gonna stop' en daarna mocht de Antwerpse burgemeester Patrick Janssens (SP.A) Tomas, Sofie en Sam opsluiten in het Glazen Huis. Tot kerstavond zullen de drie er live radio brengen op een dieet van sapjes.
Editors
Volgens Studio Brussel wordt Music for Life dit jaar nog groter, spectaculairder en vooral verrassender. Elke avond wordt stipt om 21 uur een verrassingsact onthuld op het podium bovenop het Glazen Huis. Zaterdagavond was dat de Britse rockgroep Editors.
De band stond eerder al op onder andere Rock Werchter en Pukkelpop. De groep schonk ook een gesigneerde platina plaat om te veilen ten voordele van de actie.
Record
De opbrengst van Music For Life 2010 gaat naar de aidswezen in zuidelijk Afrika. De actie heeft intussen al een eerste record beet. Er werden al meer dan 1.200 acties geregistreerd, en dat is meer dan vorig jaar.
Music for Life bracht vorig jaar ruim 3,6 miljoen euro op. Met dat geld werden 563.600 muskietennetten uitgedeeld in Burundi. De organisatoren hopen het recordbedrag van vorig jaar te overtreffen.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...&subsection=156


Eigen mening:
Ik vind het fijn dat er een actie is die jongeren aanspreekt en waarbij de problematiek van aidswezen in de verf wordt gezet. Op een originele manier komen de problemen van deze kinderen in de aandacht en dat is belangrijk. Het is goed dat wij beseffen dat we het hier heel goed hebben en dat er hier veel voorzieningen zijn als we ziek worden maar dat dat niet overal het geval is.
Het spijtige aan deze zaak is dat bepaalde goede doelen hierdoor in de kou blijven staan en minder aandacht krijgen. Omdat nu alle aandacht gaat naar HET glazen huis in Antwerpen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th December 2010, 20:49
Emma.Mertens Emma.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lommel
Posts: 77
Ik vind het ook een superleuk initiatief. Ik ben gisteren met mijn leden ook 140 euro gaan afgeven die we hadden verdiend door cakejes te verkopen. Mijn leden zijn van 13-15 jaar oud en waren supertrots om het geld aan het goede doel te geven. Omdat ze er ook zo voor beloond werden; er werd een filmpje gemaakt van hen, er werd voor hun geapplaudiseerd als ze het afgaven, ze komen op TV... Dit stimuleert de jeugd zeker om zich eens in te zetten voor het goede doel. Ik vind music for life sowieso een goed initiatief, het haalt het goede uit de mensen nog eens naar boven tijdens de kerstdagen
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.