actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2013, 14:28
M*ssimo.Circo M*ssimo.Circo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Booischot
Posts: 25
1 op de 4 Belgen komt amper rond

Eén op de vier Belgen heeft het moeilijk om elke maand rond te komen. Bijna evenveel mensen houden geen geld meer over als ze al hun facturen betaald hebben. Dat blijkt uit een Europees onderzoek, dat VTM NIEUWS als eerste kon inkijken. We doen het net iets slechter dan het Europese gemiddelde. Vooral de hoge energiefacturen en brandstofstofprijzen spelen mensen parten.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...131119_00845768

Mening: Het is toch zorgwekkend dit artikel. Eén op de vier Belgen die het moeilijk heeft om elke maand rond te komen is erg veel vind ik! Ik dacht dat wij als Belgen er iets beter opstonden qua budget. Als ze enkel maar net hun facturen kunnen betalen en dan niks extra kunnen gaan doen (op restaurant gaan, naar de bioscoop gaan, gaan shoppen,...) vind ik dit echt om van te schrikken. Men leeft dan alleen maar nog om te gaan werken en te kunnen leven en onderdak te hebben maar niet meer om ontspanning te hebben in je leven. Ik vind het belangrijk om aan sport te kunnen doen en in de zomer eens op reis te kunnen gaan. Dit maakt je toch een gelukkig mens? Door enkel maar te werken en altijd erop letten hoeveel je hebt opgedaan en hoeveel je nog moet betalen deze maand kan dit niet goed zijn voor de gezondheid. Zo kan je wel eens in een depressie geraken. Hopelijk gaat het financieel beter gaan in de toekomst zodat de Belg er beter voor gaat staan!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th November 2013, 14:44
B*n.Vervoort B*n.Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wechelderzande
Posts: 112
zwartwerk

Ik denk dat op deze cijfers nog een klein beetje nuancering moet komen: bij zulke statistieken wordt er uiteraard alleen rekening gehouden met de officiële cijfers. Maar dat er nog veel zwartwerk is (artikel ) is uiteraard even logisch.
Dit zwartwerk zit uiteraard niet in de statistieken in, en maakt het cijfer lichtjes positiever.

Hiernaast klussen veel Belgen bij aan hun huis. Ondanks dat het hier gaat over eenvoudige klusjes, spaart het ook veel kosten uit. Dit zorgt er uiteraard voor dat de levensstandaard van de Belgen ook hoger ligt dan men in de officiële cijfers kan terugvinden.
Maar hoe dan ook is 1/4 een gigantisch hoog cijfer, dat kan ik uiteraard alleen maar bevestigen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.