actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd January 2013, 12:21
J*nasHeyns J*nasHeyns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Ravels
Posts: 70
"Wie steenkool kiest om te verwarmen, bespaart"

Door de aanhoudende koude zien de kolenboeren hun handel pieken. Ook steeds meer jonge mensen grijpen naar steenkool als bijverwarming, zeker nu de pellets en het brandhout door de schaarste zo’n 15 procent duurder zijn geworden.
“Wij zien echt veel meer jonge klanten voor steenkool”, bevestigt brandstoffenhandel Van Meensel uit Balen. “Mensen die bijvoorbeeld met gas verwarmen, maar nog een kachel hebben staan en nu het zo hard vriest, wat bijverwarmen met steenkool. Mijn eigen zus heeft juist een nieuwe stoof gekocht.”

Volgens brandstoffenleverancier Regie Smet uit Sint-Niklaas, een van de grootste kolenhandels, is de tendens al enkele jaren aan de gang. “Het hout begint te duur te worden. Je mag toch 80 à 90 euro voor een kubieke meter hout rekenen. Mensen met een inbouwcassette of allesbrander schakelen van hout over op antraciet.”

Bron: Gazet van Antwerpen 22/01/2013
http://www.gva.be/nieuws/binnenland...n-bespaart.aspx
Mening:
Ik vind het best opvallend dat jonge mensen ook voor steenkolen kiezen om hun huis of woonplaats bij te verwarmen. Ik dacht dat deze methode echt wel uitgestorven was. Ik zie mezelf nu nog niet met een grote bak "vuile" steenkolen door mijn pas gepoetste woonkamer huppelen.

Wel is het opvallend dat de mensen en ook de jonge echt opzoek zijn naar de goedkoopste manier. Ook al laten de mensen het vaak niet zien aan de buitenwereld.

Verder ben ik van mening dat een lekkere houtkachel toch nog het gezelligste is.
__________________
Ik volg de actualiteit, maar volgt de actualiteit mij ook?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.