actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2013, 21:27
j*rrit.delen j*rrit.delen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 27
duizenden kinderen zitten in een rokerige auto


More than 430,000 children aged 11-15 in England are exposed to second-hand smoke in their family cars at least once a week, says a charity.

The estimate, from the British Lung Foundation, comes as the House of Lords prepares to debate a ban on smoking in cars where children are present.
Smokers' lobby group Forest says the data is misleading and a ban "disproportionate to the problem".
The figures are extrapolated from a poll of 7,500 secondary school pupils.

Of these, 6% said they were exposed to smoke in their family car every day or most days. An additional 8% said they were exposed to it once or twice a week.
Statistics are unavailable for children younger than 11.

BLF director of research Dr Noel Snell said a case for a ban was indisputable.
"Adults are protected from second-hand smoke in public places and in work vehicles. This amendment is fundamental to child protection and must be passed in the Lords if we are to help shape a healthy future for this generation of children," he said.
Simon Clark, director of Forest, said: "According to surveys, only a very small number of adults still smoke in cars with children present. It's inconsiderate and most adults recognise that.

"Legislation is disproportionate to the problem. It would be very difficult to enforce and would be a huge waste of police resources.
"Education has to be better than coercion."

http://www.bbc.co.uk/news/health-24992379 19 november 2013

eigen mening:
Dat een persoon rookt is zijn eigen keuze, maar dat hij/zij hierdoor ongewild anderen laat meeroken vind ik niet kunnen. Dat ze de rokers gaan afzonderen vind ik aan de kant een goed idee, maar aan de andere kant worden de rokers zo wel geviseerd. Dat ze roken in een auto willen verbieden gaat er een beetje over, zolang je maar alleen in de auto zit, of met andere personen die ook allemaal roken. Dat ze het willen verbieden dat ouders dat doen met hun kinderen in de auto vind ik wel positief. Ik denk niet dat ze ooit het roken helemaal kunnen verbieden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th November 2013, 22:11
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Ergens
Posts: 90
Ik ben het eens met j*rrit. Roken zal nooit helemaal verboden worden en bij mijn weten kan dat zelfs niet. Ik vind het soms ook wel overdreven hoe rokers telkens geviseerd en buitengesloten worden. Zelf rook ik niet, maar dat wil niet zeggen dat ik volledig tegen het roken ben. Dat zijn hun zaken. Wie er dan voor kiest om in de auto te roken, is daar dan naar mijn mening ook vrij in. Wanneer er kinderen bij betrokken zijn, ligt het echter anders. Zij horen niet passief mee te roken, en ik vind dat dat niet enkel voor kinderen geldt. Ik zou het zelf ook niet aangenaam vinden om in de auto te zitten als iemand rookt.
__________________
- Some people are so poor, all they have is money
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th November 2013, 22:30
Julie.raedts Julie.raedts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 51
Ik ga akkoord met Raïsa. Ik ben ook van mening dat ze roken nooit volledig gaan kunnen verbieden. Als mensen alleen in een auto rijden en roken is dit hun keuze. Als ze bepalen dat ze roken met bijvoorbeeld het raam open als er een passagier mee aan het rijden is, kan de andere persoon daar niet veel op zeggen denk ik. Als kinderen meerijden vind ik het echter ook beter dat men niet mag roken in de auto aangezien zo de kinderen mee passief roken. Roken zal altijd een besproken onderwerp blijven aangezien de rokers zich soms geviseerd voelen zoals naar voor is gekomen in de andere reacties.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.