actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd May 2016, 21:37
mitchell.b*ons mitchell.b*ons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Laakdal
Posts: 72
Hoe lange pelgrimstochten delinquente jongeren op het juiste pad moeten brengen

Te voet naar Rome: een tocht naar tucht

In 84 dagen ging Deborah (17) te voet van Dinant naar Rome, om daar de paus de hand te schudden. Na een verblijf in een gesloten instelling moest die bedevaart haar terug op de rails krijgen. Zo'n staptocht brengt trouwens wel vaker jongeren tot inkeer.

"De rust in je hoofd tijdens zo'n toch is onbeschrijflijk." De 17-jarige Deborah geniet nog na van haar pelgrimstocht naar Rome. Vierentachtig dagen deed ze er samen met haar begeleidster Stephanie over, om van Dinant tot in Rome te geraken. Het was een test in uithouding, compromissen sluiten en zelfreflectie.

Op haar 14de kwam Deborah voor het eerst in aanraking met speed en cocaïne.

Bron: Hoe lange pelgrimstochten delinquente jongeren op het juiste pad moeten brengen. Opgehaald van De Morgen: http://www.demorgen.be/reizen/hoe-l...engen-bd3a5216/

Mening:
Naar mijn mening zijn lange pelgrimstochten inderdaad een goed manier om een delinquent weer op het juiste pad te krijgen. Tijdens zulke tocht heb je veel tijd om na te denken ... over het leven, maar vooral over jezelf. Je uithoudingsvermogen wordt niet enkel op de proef gesteld, maar je innerlijke kracht zal ook komen bovendrijven. Dit is volgens mij waaraan jonge delinquenten nood hebben, terug één worden met jezelf, het verleden definitief achter je laten.

Ik vind volgende omschrijving allesomvattend: "Te voet naar Rome, een tocht naar tucht." Wanneer je respect hebt voor de maatschappij, zal de maatschappij je vele kansen teruggeven.

Ik vind het knap dat jonge delinquenten kiezen om een tocht naar een bedevaartsoord te maken. Je bent immers wel even onderweg, maar via deze weg zal je volgens mij je échte ik (her)ontdekken en weer op het juiste pad terecht komen. Indien je daarentegen een snellere 'oplossingsweg' verkiest, de zogenaamde treinroute, is de kans volgens mij groter dat je (weer) ontspoort.

Laatst aangepast door mitchell.b*ons : 23rd May 2016 om 22:09.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th May 2016, 09:03
amina.j*cops amina.j*cops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: zoersel
Posts: 85
Ik vind het heel knap dat jonge delinquent ervoor kiezen om door middel van een pelgrimstocht hun leven te beteren. Tijdens deze tocht hebben ze enorm veel tijd om na te denken over zichzelf, hun leven etc. Ik ben er dan ook van overtuigd dat dit juist is wat deze jongeren nodig hebben. Daarnaast is deze tocht ook op lichamelijk vlak een uitdaging voor deze jongeren. Daarom is het voor hun ook heel belangrijk dat ze tijdens de tocht hun lichaam goed verzorgen. Dit laatste is iets wat ze vaak daarvoor niet deden. Op die manier kan deze toch volgens mij ook echt helpen om een slechte periode af te sluiten en een nieuwe te starten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.