actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2013, 23:05
M*ssimo.Circo M*ssimo.Circo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Booischot
Posts: 25
Jongeren Berlare naar gesloten instelling

De vier jongens die met hun wagen uit de bocht gingen in Berlare na een achtervolging door de politie, zijn door de jeugdrechter in Dendermonde in de gesloten instelling van Everberg geplaatst. Dat heeft het parket van Dendermonde laten weten.


De wagen probeerde in de nacht van zaterdag op zondag een alcoholcontrole te vermijden en crashte in Berlare. De vier kinderen werden voor verzorging naar het ziekenhuis gebracht. Ze werden opgepakt en voorgeleid bij de jeugdrechter in Dendermonde.

In hun auto werden goederen gevonden die waren buitgemaakt bij minstens twee inbraken. De jongens beweren dat ze niets met de diefstallen in Berlare en Merelbeke te maken hebben. Ze hebben zelf verklaard dat ze tussen de 11 en 14 jaar oud zijn, maar een botscan heeft intussen uitgewezen dat ze allemaal ouder zijn dan 14. Daarom zijn ze naar een gesloten instelling overgebracht, en niet naar een open instelling.

De vier zullen daar zeker vijf dagen verblijven, waarna de jeugdrechter de situatie moet herevalueren. Hij kan het verblijf in Everberg verlengen of eventueel een andere maatregel nemen.

Waar de jongeren vandaan komen is ook nog niet duidelijk. "Ik weet dat er vandaag werd gezegd dat t zou gaan over kinderen met de Roemeense nationaliteit, in deze fase kan ik dat zeker nog niet bevestigen", zegt Antoon Schosaert van het parket van Dendermonde. "Het gaat in ieder geval over kinderen die uit bepaalde zigeunermilieus komen. Maar welke effectieve nationaliteit ze hebben, dat zal ook het verder onderzoek moeten uitmaken."

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...fjes_instelling

Mening: Ik vind het goed dat ze deze jongeren voor een tijdje nog vasthouden totdat ze al de bewijzen gevonden hebben en ze de juiste identiteit van de jongeren kennen. Eens ze dit weten zouden ze ook de ouders van deze jongeren moeten kunnen opsporen want zij zullen vaak medeplichtig zijn. Kinderen worden vaak minder zwaar bestraft en daarom gaan ze tegenwoordig op deze manier aan de slag. De 4 kinderen verdienen een zware straf als ze werkelijk de daders zijn en ook de ouders zouden moeten opgespoord moeten worden en bestraft moeten worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th December 2013, 13:00
G*lles.Den.Abt G*lles.Den.Abt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Noorderwijk
Posts: 115
Deze jongeren mogen zeker niet vrijgelaten worden, als je leest dat ze zeggen dat ze 14 zijn is een teken dat ze goed genoeg weten waar ze mee bezig zijn omdat ze zo zware straffen kunnen ontlopen. Deze kinderen hebben totaal geen besef van waarden en normen en zijn in mijn ogen niet in staat om te functioneren in onze samenleving. Misschien erg dat ik het moet zeggen maar ik hoop dat ze een heel zware straf krijgen waar ze uit leren, want er staat te lezen dat het niet de eerste keer is dat ze met het gerecht in aanraking komen. Ik hoop ook dat de ouders hun verantwoordelijkheid nemen, het zijn uiteindelijk hun kinderen en het is aan de ouders om hen op te voeden tot iemand die kan functioneren in onze maatschappij. Daarom ben ik het ook eens met M*ssimo dat de ouders ook een zware straf mogen krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.