actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2014, 20:39
j*na.toelen j*na.toelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Balen
Posts: 86
Botsing vliegtuigen nipt vermeden boven Zweden

Een buitenlands militair vliegtuig is gistern boven Zweden bijna in botsing gekomen met een passagiersvliegtuig. De Zweedse luchtmacht maakte dat vandaag bekend.

Chef Micael Byden noemde het incident boven het zuiden van het land "vrij ernstig'', aldus lokale media. Het toestel was niet te zien op de radar van de burgerluchtvaart. Zweden stuurde er gevechtsvliegtuigen op af, maar maakte niet bekend uit welk land het militaire toestel kwam. Evenmin is gezegd hoe dicht de twee vliegtuigen elkaar zijn genaderd. Het passagiersvliegtuig, dat was opgestegen vanuit de Deense hoofdstad Kopenhagen, kreeg de opdracht om koers te wijzigen.

Het is niet de eerste bijna-botsing in het Zweedse luchtruim. In maart kwam een Russisch militair vliegtuig op honderd meter afstand van een passagiersvliegtuig, dat ook in Kopenhagen was opgestegen.

Bron: Het Laatste Nieuws/13 december 2014
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...en-Zweden.dhtml

Mening: Ik heb al wel een paar keer in het vliegtuig gezeten en ik heb hier eigenlijk nooit echt heel veel schrik in. Dit komt misschien omdat ik nog niets ernstig hier heb met meegemaakt. Maar als ik mij toch zorgen maak in het vliegtuig is het zeker niet, omdat we misschien zouden kunnen botsen met een ander vliegtuig. Waar ik me meestal zorgen over maak, is dat we gewoon zouden neerstorten. Wij staan er nooit bij stil dat er ook wel eens een miscommunicatie zou kunnen gebeuren of dat een vliegtuig helemaal niet op de radar staat. Mijn vraag is dan wel hoe dat het komt dat zo'n vliegtuig helemaal niet op de radar komt te staan. Gelukkig is er niets ernstig gebeurt, maar als het wel gebeurt zou zijn zouden de gevolgen wel eens veel erger kunnen zijn.

Laatst aangepast door j*na.toelen : 13th December 2014 om 20:46.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.