actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2012, 20:09
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 117
Berlusconi (76) weer kandidaat "om verkiezingen te winnen"

De voormalige Italiaanse premier Silvio Berlusconi gaat volgend jaar opnieuw deelnemen aan de parlementsverkiezingen. Dat maakte hij vandaag officieel bekend. Hij "doet mee om te winnen", klonk het.

De voorbije week gonsde het al van de geruchten over een terugkeer van 'Il Cavaliere'. Die werd in november 2011 gedwongen tot ontslag, toen de schuldencrisis Italië in een wurggreep hield. Bij zijn aftreden werd hij nog uitgejouwd en eerder dit jaar is hij veroordeeld voor belastingfraude, maar dat houdt hem niet tegen om nog eens zijn populariteit te testen.

Berlusconi zei vandaag dat zijn beslissing ingegeven is door het feit dat zijn partij geen andere lijsttrekker vond die zo bekend is als hemzelf. "Iedereen is het eens dat de PDL een leider als Berlusconi in 1994 nodig heeft, maar die is er niet (...) We hebben nochtans gezocht, maar er is tijd nodig vooraleer iemand leiderschap ontwikkelt."

Monti berokkent schade aan Italië
De 76-jarige ex-premier wees er ook op dat het beleid van zijn opvolger, Mario Monti, schade berokkent aan Italië. Het premierschap heeft hij naar eigen zeggen "geen minuut" gemist, hij wil enkel terugkeren "uit verantwoordelijkheidszin".

Het wordt volgend jaar de zesde keer dat Berlusconi deelneemt aan de parlementsverkiezingen. Hij is met drie ambtstermijnen al de langstzittende premier van het naoorlogse Italië.


Bron: De Morgen
Datum: 8/12/2012


Eigen mening
Hier heb ik heel wat commentaar op. Eerst en vooral is politiek niet te winnen door mensen die het populairst zijn in hun partij. Berlusconi mag dan wel het meest bekend zijn van allemaal, toch is dat niet op positief vlak en had zijn partij beter een andere lijsttrekker gezocht. Berlusconi kan het leiderschap ook niet aan en hij moet al helemaal niets zeggen van Monti. Deze heeft namelijk Italië er terug bovenop moeten helpen toen Berlusconi hen de grond in duwde. Ik denk dat het bij Berlusconi meer te doen is om de populariteit bij de vrouwen en de macht dan om zijn land recht te houden.
__________________
Some of the best lessons we ever learn we learn from our mistakes and failures. The error of the past is the wisdom of the future.

- Tryon Edwards
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th December 2012, 08:42
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 127
Berlusconi (76) weer kandidaat "om verkiezingen te winnen"

Berlusconi is inderdaad een bekend figuur in Italië en ver daarbuiten. Vorige ambtstermijnen heeft hij inderdaad bewezen dat hij zich niet inzet voor het land, maar meer voor eigenbelangen. Mario Monti is alles wat Berlusconi niet is, hij wil zich wel inzetten om Italië er boven op te helpen. De Italianen zelf kiezen niet voor Berlusconi, het is echt triestig dat de leiding van een land zo afhankelijk geworden is van de corrupte partij van Berlusconi. Zijn partij blijft hem trouw omdat ze met deze leider verder kunnen blijven 'sjoemelen'. Als het zover zou komen, dan is dit voor Italië een hele stap terug achteruit, weer een beslissing die genomen wordt waardoor de gewone arbeidersklasse getroffen zal worden. Ik hoop dat andere Europese landen erop toezien dat dit niet kan gebeuren.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th December 2012, 10:12
Jonas.Grauwels Jonas.Grauwels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herselt
Posts: 56
Berlusconi heeft alle recht van de wereld om zich kandidaat te stellen voor de verkiezingen. De man kennende is het hem echter waarschijnlijk te doen om macht en populariteit. Je kan zeggen van Berlusconi wat je wil maar hij staat wel steeds in de schijnwerpers en als hij zijn imago wat verzorgt denk ik wel dat hij een kans heeft.
Of dit goed zou zijn voor Italië laat ik echter in het midden...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 9th December 2012, 12:14
Lynn.Van.Hoof Lynn.Van.Hoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 45
Berlusconi, de man bekend om seksschandalen en een slecht politiek beleid. Ik snap echt niet hoe hij het nog in z'n hoofd haalt om mee te doen. Het lijkt mij dat hij helemaal niet populair is bij de Italianen, tenslotte is al wat Italië nu doorstaat de naweeën van Berlusconi's vorige ambtstermijn. Dat Monti moeite heeft met alles terug op plooi te krijgen lijkt mij normaal, ik wil niet in zijn schoenen staan.
Ik zou met open mond staan kijken als Berlusconi zou winnen, als de Italianen hem nogmaals zouden kiezen. Zij snappen toch ook wel dat van zijn vroegere imago niets meer overblijft en hij niet de redder in nood is.
Dat hoop ik toch.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 9th December 2012, 16:09
sarah.schrauwen sarah.schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Brecht
Posts: 109
Ik zou de veelbesproken Silvio Berlusconi eerder 'berucht' noemen in plaats van 'beroemd', omdat hij door de vele schandalen waarin hij betrokken was niet bepaald populair is bij het Italiaanse volk. Hij is echter een gedreven zakenman, wat ook te zien is aan zijn bezit: dit wordt ter waarde van 5,9 miljard geschat, wat betekent dat hij één van de rijksten van Italië is... Berlusconi kreeg (en krijgt nog steeds) veel tegenstand wegens zijn veelvuldige betrokkenheid bij corruptie- en seksschandalen, tegenwerking van de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid door zijn grote mediabelangen, enzovoort. Eind oktober werd hij zelfs veroordeeld tot vier jaar cel voor belastingontduiking en daarnaast zou hij ook gedurende vijf jaar geen publiek ambt meer mogen uitoefenen... Berlusconi ging echter in beroep, waardoor de straf niet uitvoerbaar is. Ik vraag mij af of het voor de voormalige premier wel werkelijk mogelijk is om zich terug kandidaat te stellen, wegens de straf die boven zijn hoofd hangt. Daarnaast stel ik me ook de vraag of de bevolking van Italië wel zou stemmen op hun voormalige premier? Ik zou een mediageile en schandaleuze man niet (opnieuw) als premier van mijn land willen hebben! Als het al mogelijk is voor Berlusconi om zich kandidaat te stellen, dan is volgens mij de kans klein dat hij daadwerkelijk herkozen wordt, wegens zijn beruchte imago. Zijn populariteit is weggezonken in een té negatieve sfeer, en ik hoop dat de Italianen ook tot dit besef zijn gekomen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.