actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th March 2011, 21:40
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
FC Barcelona verbant de sigaret uit stadion

Artikel:
FC Barcelona heeft maandag bekendgemaakt dat de voetbalclub roken wil verbieden op de tribunes van het legendarische Camp Nou.

De directie van de Spaanse kampioen gaat aan het bestuur van de ploeg voorstellen om een totaal rookverbod in te voeren in de voetbaltempel van de Catalanen. 'We vragen de directie om het initiatief 'Camp Nou zonder rook' te steunen. Dit loopt samen met de waarden van de club', legt Jordi Mones, bestuurder van FC Barcelona, uit.

Als de maatregel goedgekeurd wordt, zal het 99.354 plaatsen tellende stadion vanaf het seizoen 2011-2012 helemaal rookvrij zijn.

In Spanje geldt een volledig rookverbod in cafés en restaurants. Vreemd genoeg is dit niet van toepassing op veel openbare plaatsen zoals voetbalstadions.


Bron:
Het Nieuwsblad 28/03/2011
http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20110328_116


Eigen mening:
Het wordt hoog tijd dat FC Barcelona een totaal rookverbod oplegt in hun voetbalstadion. Ik vind dat er echt niet gerookt mag worden op plaatsen waar aan sport gedaan wordt. De spelers zullen wel geen hinder hebben van de sigaretten, maar het is het principe dat telt. Het is inderdaad vreemd dat er in Spanje nog geen rookverbod geldt in de voetbalstadions. In de meeste andere landen is dit al wel een feit. Een groot voetballand als Spanje mag dus niet achterblijven!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th April 2011, 10:58
Willem Timmermans Willem Timmermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Dessel
Posts: 21
FC Barcelona verbant de sigaret uit het stadion

Ik vind dit inderdaad een goed initiatief, ook op commercieel gebied. Hoe beter het imago van de club, hoe meer bedrijven zich eraan willen linken. Die paar abonnementen die ze hierdoor zullen verliezen gaan de zaak niet maken voor een club als FC Barcelona. Zij lokken immers voor elke thuismatch minstens vijftigduizend toeschouwers.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th April 2011, 23:27
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
Ik vind dit een schitterend initiatief van een zo een grote club in de wereld! Dit is echt het voorbeeld geven naar andere clubs en hopelijk volgen ze snel het initiatief van de grote Spaanse topclub. Ik denk vooral aan de stappen die de club vooruit zal zetten op het gebied van veiligheid en dat is vandaag nog steeds het belangrijkste aspect in een voetbalstadion. Ik ga zelf ook regelmatig kijken naar een wedstrijd en mij valt het vooral op dat er de laatste jaren meer en meer min 18 jarigen aanwezig zijn in een stadion daarom is het ook voor hen belangrijk dat ze zo weinig mogelijk in contact komen met rook. Ik had dit artikel nog niet gelezen, maar ik hoop dat het snel in werking treed zodat de club veel positieve reacties krijgt en de andere clubs zo kan overtuigen. De Belgische voetbalbond kan zich beter bezighouden met het verwijderen van sigaretten uit stadions dan het organiseren van slechte play-offs want dat trekt echt op niets!!! Dit laatste is niet echt relevant, maar het moest even van mij af!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.