actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st March 2014, 08:42
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
Chauffeurs mogen zelf kiezen waar politie binnenkort zal flitsen

Chauffeurs mogen zelf kiezen waar politie binnenkort zal flitsen

Hardrijders zijn er deze maand aan voor de moeite. Met een 24 uur durende flitsmarathon in heel het land willen de federale en lokale politie laagvliegers betrappen en op hun verantwoordelijkheden wijzen. Bijzonder opmerkelijk is dat burgers locaties waar vaak te snel wordt gereden kunnen melden als mogelijke flitslocatie voor de politie. Dat schrijft Gazet van Antwerpen.

Te snel rijden wordt nog te vaak afgedaan als een onschuldige overtreding. ‘Nochtans vallen meer dan 300 verkeersdoden per jaar door overdreven snelheid’, zegt het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid in Gazet van Antwerpen. Dat betekent dat in 30% van de dodelijke ongevallen, overdreven snelheid aan de basis van het ongeval lag.

Tijd om de hardrijdende burger nog eens goed wakker te schudden, moet de politie hebben gedacht. Ergens in de loop van de maand april houdt de politie een ‘flitsmarathon’. Op die dag worden alle beschikbare snelheidsmeters ingezet, verspreid over het hele land. Vervolgens zullen de flitspalen gedurende 24u zo veel mogelijk hardrijders betrappen, op snelwegen en secundaire wegen.

Via de site www.ikflitsmee.be kan je zelf aanduiden op welke locaties de politie best eens een kijkje neemt. Plaatsen waar dikwijls te snel gereden wordt of waar er zelden of nooit wordt geflitst.

Bron: Raedt, K. D. (2014, maart 2014). Chauffers mogen zelf kiezen waar politie binnenkort zal flitsen. De Standaard.

Eigen mening:

Ik vind dit een goed initiatief. De politie kan niet op alle plaatsen waar er te snel gereden wordt tegelijkertijd flitsen. Er zijn ook plaatsen waar de politie misschien niet weet of er al dan niet te hard gereden wordt. Het initiatief om mensen zelf laten zeggen waar er vaker flitst moet worden vind ik daarom zo goed.
Ik kan zelf al meteen twee plaatsen opnoemen waar er te snel gereden wordt. Recht voor mijn deur bijvoorbeeld. Ik woon op een drukke verbindingsweg tussen Lier en Herentals. Sinds een jaar is er zone 50 gemaakt rond een drukke plek in Nijlen en nabij twee scholen. Mensen houden zich zelden aan de opgelegde snelheid hier. Ik denk als er hier geflitst zou worden, dat er dan veel mensen een boete in de bus gaan krijgen. De tweede plek is ook een zone 50 waar veel te snel gereden wordt.

Als mensen zelf plaatsen mogen adviseren waar er geflitst moet worden denk ik dat ze bewuster gaan zijn. Het zou in mijn ogen namelijk belachelijk zijn als je een plek aangeeft waar er te snel gereden wordt, je daar zelf ook te snel gaat rijden.

Laatst aangepast door L*en van Overveld : 31st March 2014 om 08:55.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.