actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2013, 18:41
Gert-Jan.v*nGijsel Gert-Jan.v*nGijsel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 20
‘Foto’s kunnen liegen’ - het verhaal achter de foto van de selfie van Obama

The Sun, The Times, Daily Telegraph, Daily Mail, Daily Mirror en Metro. Voor zeker zes Britse kranten (oplage samen 7,3 miljoen) was vanmorgen de selfie van de Deense premier Helle Thorning-Schmidt, de Britse premier Cameron en president Obama groter nieuws dan de hand van de Amerikaanse president voor Raúl Castro.

En ook de Amerikaanse krant New York Post pakte er vandaag mee uit. Flirting with Dane-ger. Mrs O. not amused by Bam & pretty PM.

En inderdaad, Michelle Obama lijkt het onderonsje niet zo te kunnen waarderen, blijkt uit de foto’s die sinds het moment veel worden gedeeld op Facebook en Twitter.
‘HET BEELD IS VERTEKEND’
Roberto Schmidt, de AFP-fotograaf die de foto’s de wereld instuurde, heeft een blogje getikt over het moment waarop hij de foto’s nam. Het beeld dat hij heeft verspreid met zijn foto’s is vertekend, zo schrijft hij.

“Foto’s kunnen liegen. In de realiteit was de first lady een paar seconden voor deze foto zelf aan het grappen met de mensen om haar heen, inclusief Cameron en Schmidt. Dat haar strenge blik werd vastgelegd was toeval.”
Het was niet de bedoeling van Schmidt om een beeld van een flirtende Obama en een chagrijnige first lady te schetsen en de wereld in te sturen. Het lijkt er zelfs op dat hij er een beetje spijt van heeft. Hij legde het moment, vanaf 150 meter afstand en met een telelens, vast in een reflex.

“Ik nam deze foto’s instinctief, zonder over de impact na te denken. Op dat moment, dacht ik dat de wereldleiders zich gewoon gedroegen als normale mensen, zoals jij en ik. (…) Volgens mij is er niks om over te klagen, en ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan in hun schoenen.”
Het is een teken des tijds dat juist deze foto meer aandacht lijkt te krijgen dan de herdenking zelf, zo schrijft Schmidt.

“Ik geef toe dat het me een beetje droevig stemt dat we zo geobsedeerd zijn door de trivialiteiten van alledag, in plaats van zaken van echte waarde.”

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2013/12/11...lfie-van-obama/

Het is positief dat na alle heisa die vorige weken rond die foto te doen was, ook de waarheid aan het licht komt. Die foto en dit artikel bewijzen maar weer eens hoe ons "nieuws" beïnvloed wordt door allerlei triviale nonsens zoals de fotograaf van de foto hierboven zelf zegt. Het is ook jammer dat zoveel nieuwszenders inpikken op de veronderstelling die gemaakt worden, over de vele foto's waarop een lachende Michelle Obama samen met de Deense eerste minister te zien is horen we dan weer niks. Het ergste is nog dat vele mensen dit nieuws niet zullen opvangen omdat het ten eerste niet sensationeel genoeg is, en omdat ze al genoeg nieuws over de zogenaamde selfie van Obama geconsumeerd hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.