actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th July 2016, 14:33
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
Nigel Farage stopt als leider van UKIP

Nigel Farage stopt als leider van UKIP, de Britse eurosceptische partij. Het brexitboegbeeld verklaarde tijdens een televisiemededeling dat zijn opdracht geslaagd is, namelijk het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie loodsen. "Ik wilde mijn land terug, nu wil ik mijn leven terug", klonk het.
"Ik heb nooit een carrièrepoliticus willen zijn", zei Farage aan de verzamelde pers. "Mijn politieke doel was om het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie te krijgen. Het lijkt me dan ook juist dat ik nu terugtreed als leider van UKIP. Ik zal de onderhandelingen over de brexit in Brussel als een havik volgen."

Farage zei nog dat hij voorlopig geen enkele kandidaat-premier steunt, maar dat het wel een "brexit-premier" moet zijn. Hij zal ook onafhankelijkheidsbewegingen in de rest van de Europese Unie blijven steunen en helpen.

Het is niet de eerste keer dat Nigel Farage ontslag neemt als partijleider. Hij deed dat ook al vorig jaar nadat hij een zitje was misgelopen in het Britse parlement. Toen bedacht hij zich, maar dat zal dit keer niet gebeuren, verzekerde hij.

Komt er een nieuwe partij?

Farage leidt de UK Independence Party sinds 2006. Hij zit ook in het Europees Parlement en daar zal hij naar eigen zeggen blijven zitten totdat het Verenigd Koninkrijk de EU heeft verlaten. Hij raakte er bij ons bekend door de toenmalige voorzitter van de Europese Raad Herman Van Rompuy te vergelijken met een natte dweil.

Hoe moet het dan voort met UKIP? Het enige Britse UKIP-parlementslid Douglas Carswell stak zijn genoegen over het vertrek van Farage niet onder stoelen of banken en zette een smiley op Twitter na de bekendmaking.

De precieze betekenis daarvan moet nog blijken, maar vorige week liet de grootste financier van UKIP, zakenman Arron Banks, uitschijnen dat het tijd was voor een nieuwe partij die alle brexitaanhangers verenigt. Hij liet ook blijken dat er in zo'n nieuwe partij voor Farage geen plaats was.

Feit is dat de twee zwaargewichten van de brexitcampagne, Nigel Farage en Boris Johnson, er min of meer de brui aan gegeven hebben. Johnson maakte vorige week bekend dat hij geen kandidaat-premier is. Dat er een nieuwe partij zit aan te komen, lijkt dus helemaal geen gek idee.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/2.43059

Eigen mening: Mijn eerste reactie was: "Ik wist het!" Het bleef nog lang weg! Dit tart nu toch alle verbeelding? Eerst haalt hij alles overhoop en nu stapt hij het af! Ik begrijp het eigenlijk niet. Ook Boris Johnson is ermee weg. Ze laten allebei een land achter dat nog geen begin van een oplossing vindt voor wat ze gedaan hebben. Ik vond het eerst goed dat ze eruit gingen en dat ze die beslissing durfden maken, maar nu gaan ze nog wat wetten stellen naar de EU toe en dan de mannen waar het allemaal van afhing, die verlaten het schip en gaan figuurlijk gezellig met een ijskar rijden alsof er niks aan de hand is!
Een ander punt waar ik mij enorm kwaad in kan maken, is het feit dat ze nog altijd hun neus overal insteken alsof zij de baas zijn. Ik vind niet dat zij nog maar iets te vertellen hebben! Ze zullen het moeten nemen zoals het komt en niet andersom, want als dat gebeurt dan volgen echt nog meer landen (begrijpelijk, ik zou het dan ook doen). Volgens mij beseffen de Britten nu pas waar ze aan begonnen zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.