actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2016, 09:16
Lisa.S*pion Lisa.S*pion is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 48
'Afkickcentrum' suiker in Amsterdam

AMSTERDAM - Het Diabetes Fonds opent maandag in de Amsterdamse Leidsestraat een informatiecentrum over suiker. Het fonds noemt het zelf een tijdelijke afkickkliniek, om mensen bewust te maken van de hoge suikerinname en de gevolgen daarvan op de gezondheid.

"We hebben gekozen voor de Leidsestraat omdat dat een zoete straat is, waar veel verleidingen zijn, met winkels vol snoep, ijs en chocola'', zegt een woordvoerster. Volgens het fonds is Nederland onbewust verslaafd aan suiker. Zo'n 80 procent van de Nederlanders krijgt te veel suiker binnen, ruim anderhalf tot twee keer te veel. "Het zit in zoveel producten verstopt en we worden bovendien continu verleid tot ongezonde keuzes'', aldus directeur Hanneke Dessing van het Diabetes Fonds.
Aan veel - ook op het oog gezonde - producten wordt suiker toegevoegd. Gezonde alternatieven zijn schaars. In de 'afkickkliniek' is daar veel informatie over te krijgen.

Bronvermelding: De Telegraaf, 07/11/2016, http://www.telegraaf.nl/binnenland/...msterdam__.html

Eigen mening: Ik vind het goed dat zulke initiatieven bestaan om mensen ervan bewust te maken dat ze niet te veel suiker eten. Ik merk bij mezelf dat ik teveel suiker eet en zo'n informatieve organisatie kan, niet enkel mijn ogen maar ook vele anderen hun ogen, doen openen. Ik zou zelf eens een bezoek willen brengen aan deze afkickkliniek want het lijkt me zeer interessant om te weten welke voeding egt gezond is, want tegenwoordig is er veel meer ongezond voedsel dan gezonde voeding.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.