actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th March 2012, 12:46
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: vlimmeren
Posts: 107
IJskap Groenland nog kwetsbaarder dan gedacht

IJskap Groenland nog kwetsbaarder dan gedacht
11/03/12 - 20u28 Bron: anp - afp - dpa © epa.

De ijslaag die het grootste deel van Groenland bedekt, is nog gevoeliger voor de opwarming van de aarde dan tot nu toe gedacht. Een stijging van de gemiddelde temperatuur op aarde van slechts 1,6 graden is al voldoende om de ijskap helemaal te doen afsmelten. Tot nu toe werd gedacht dat daarvoor een temperatuurverhoging van 3,1 graden nodig was.

Dit blijkt uit nieuw wetenschappelijk onderzoek waarover het tijdschrift Nature Climate Change zondag publiceert. Groenland is na Antarctica de landmassa met de grootste ijskap ter wereld. Als die helemaal smelt, stijgt de zeespiegel met 7,2 meter.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/2656/Globa...n-gedacht.dhtml

EIGEN MENING: De opwarming van de aarde gaat veel te snel. Ja, het is waar dat de natuur zelf voor schommelingen in temperatuur zorgt, maar dat natuurlijke proces gaat niet zo snel als nu het geval is. Wij vervuilen de aarde veel te hard en doen nog altijd veel te weinig om vererging te voorkomen. We proberen wel te beparen of milieuvriendelijke producten te verkopen, maar we doen nog steeds onvoldoende. We halen de normen niet altijd, niet iedereen wil meedoen met de milieusvriendelijke maatregelen, heel wat mensen denken dat ze toch niets kunnen doen... Ik ga er van uit dat de ernst pas echt zal doordringen, dat men pas echt het onderste uit de kan zal halen, wanneer het te laat is. Daarnaast is Groenland een boeiende biotoop, met een grote variatie aan fauna en flora. Als de ijskappen verdwijnen, zullen vast heel wat soorten verdwijnen. Dat zou ook vermeden moeten worden. Elk deeltje van de ons omringende natuur is boeiend en leerrijk. Het is niet omdat wij onszelf als superieur beschouwen, dat we zomaar al de rest mogen vernietigen.

Laatst aangepast door Joëlle.Van.den.Mooter : 13th March 2012 om 13:00.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th March 2012, 18:04
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
Zoals Joëlle zegt, mensen zullen pas actie ondernemen wanneer het echt te laat is. Er wordt vaak over het milieu gesproken en men haalt duidelijke voorbeelden aan. Maar ik denk dat deze voorbeelden te ver weg zijn voor ons. Mensen gaan pas de ogen openen wanneer we iets merken in ons land. Mensen hebben dan de gewoonten om dingen te minimaliseren. "Zo erg zal het nog wel niet zijn, want wij kunnen toch nog leven.." We weten nu wel dat het ver weg, in Groenland, er slecht aan toegaat. Maar wij ondervinden er geen last van. Dit is natuurlijk heel egoïstisch. Ik vind het zeer spijtig dat we eerst een natuurramp nodig hebben om dan pas de situatie te beseffen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th May 2012, 16:40
guus.wuyts@hotmail.com guus.wuyts@hotmail.com is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Lichtaart
Posts: 54
Ik ben volledig akkoord met wat Shana zegt. Mensen weten dat er een groot probleem is met de manier waarop wij leven maar toch onderneemt men nog geen actie, of toch zeker niet genoeg. Mensen hebben altijd eerst een confrontatie nodig vooraleer ze iets doorhebben. Ik ze niet dat dit bij iedereen zo is maar hier erger ik mij toch wel aan.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 14th May 2012, 17:44
sarah.schrauwen sarah.schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Brecht
Posts: 109
Er wordt al lang gesproken over de opwarming van de aarde en de gevolgen hiervan, maar het lijkt wel alsof niemand deze woorden eindelijk eens gaat omzetten in daden. We blijven onze aarde maar verder vervuilen. Als het erop aankomt dan wint de economie het van de ecologie. We moeten beseffen dat onze planeet ons geen tweede kans gunt en dat we allemaal ons steentje moeten bijdragen. Je kan een berg alleen maar verzetten door eerst de kleine stenen te verplaatsen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.