actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2013, 18:09
S*ijn Verbraecken S*ijn Verbraecken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Helft meer longkanker in Peking dan 9 jaar geleden

Helft meer longkanker in Peking dan 9 jaar geleden

Het aantal bekende gevallen van longkanker is in Peking in negen jaar tijd met meer dan 50 procent toegenomen. Dat meldt het staatspersbureau Xinhua op gezag van lokale autoriteiten. Belangrijkste oorzaken zijn volgens experts roken en meeroken. Luchtvervuiling staat op de derde plaats.

In 2011 hadden ruim 60 van de 100.000 personen in de Chinese hoofdstad te kampen met longkanker. In 2002 waren dat er een kleine 40. De kans op longkanker groeit met de leeftijd, stellen de autoriteiten. Van de patiënten boven de 35 jaar is het merendeel man.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...r-geleden.dhtml


Mening
Wat ik niet begrijp is dat de belangrijkste oorzaken roken en meeroken zijn. Ik weet wel dat roken en meeroken één van de grootste oorzaken zijn van longkanker maar ik had niet verwacht dat dit het geval zou zijn in Peking. Als je een foto van Peking bekijkt, zie je mensen met mondmaskers want de luchtvervuiling in Peking is zeer dramatisch. Ik zou denken dat dit de grootste oorzaak is. Daarom verwondert het mij dat luchtvervuiling pas op de derde plaats staat.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.