actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2012, 09:45
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
3,5 tot 4,5 jaar cel in voor homofoob geweld

3,5 tot 4,5 jaar cel in voor homofoob geweld

do 29/11/2012 - 08:49 Het hof van beroep van Brussel heeft drie mannen veroordeeld van 3,5 tot 4,5 jaar cel omdat ze een jonge homoseksuele man geslagen, aangerand en bestolen hadden in zijn appartement in Sint-Gillis. De drie dertigers moeten 42, 48 en 54 maanden de cel in.

De drie belden op 18 maart 2008 in de namiddag aan bij het appartement van het slachtoffer. Ze sloegen de jongeman, propten zijn mond vol met WC-papier en bedreigden hem met een schaar tegen zijn keel. De mannen verkrachtten het slachtoffer ook en probeerden hem te wurgen. Ze hebben juwelen gestolen, een gsm, geld en bankkaarten en zijn dan weggevlucht.

Uit het onderzoek bleek dat een van de drie mannen enkele dagen eerder contact had gezocht met het slachtoffer. De jonge homoseksuele man had contactadvertenties geplaatst via een televisiezender.

De drie daders konden worden opgepakt op basis van DNA-onderzoek en dankzij getuigenissen en beschrijvingen door het slachtoffer en zijn buren. In eerste aanleg waren de drie veroordeeld tot zes jaar cel. In beroep hield de rechter rekening met de verschillende rol die elk van de drie gespeeld had en met de anciënniteit van de feiten.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/r...geweld_celstraf

Mening: Ik weet niet of jullie dit nog normaal vinden... Deze mannen krijgen 3,5 tot 4,5 jaar cel, waar slaat dit op? Dat is in mijn ogen allesbehalve voldoende. Ze hebben niet alleen iemand bedreigd, ze hebben niet alleen maar wat spullen gestolen, en ze hebben ook niet alleen maar aan verkrachting gedaan. Ze hebben dit ALLEMAAL samen gedaan. En krijgen nog geen 5 jaar cel straf? Dit vind ik echt wel triestig. Zo een mensen zou ik een cel straf geven van 10 jaar minstens. Zij krijgen één jaar voor diefstal, één jaar voor bedreiging en één jaar voor verkrachting, of hoe moet ik dit bezien? Zo'n mensen verdienen toch een veel langere straf!
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.