actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2015, 13:29
Jaimy V*rhulsel Jaimy V*rhulsel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Nijlen
Posts: 26
400 volt op het net in plaats van 230: honderden toestellen stuk

Ieper -

Meer dan veertig gezinnen uit Ieper hebben voor honderduizenden euro’s schade geleden aan elektrische toestellen. Eandis joeg per ongeluk 400 volt door het elektriciteitsnet in plaats van de gebruikelijke 230 volt.

De hele week rijden bestelwagens van elektriciens aan en af in de Nonnenbossenstraat en de Oude Kortrijkstraat en ook leveranciers van witgoed beleven gouden tijden. Na een harde klap en een stroompanne sneuvelden honderden toestellen en stond de hele buurt vorige week plots op straat.

“Eandis is redelijk snel langsgekomen om alle schade op te meten”, zegt onthaalmoeder Stefanie Rappelet, die in de Nonnenbossenstraat woont. “Ze begeleiden ons ook in de verdere stappen die we nu moeten ondernemen. Bij ons was de computer stuk, de bel met camerasysteem, onze telefoon en de printplaat van de brander. Onze schade viel nog mee omdat we de hoofdschakelaar niet meteen hadden aangelegd.”

bron: Het Nieuwsblad

mening: Ik begrijp niet hoe zo een grote elektriciteitsleverancier zo'n grote fout kan maken in het elektriciteitsnet.
Er zijn heel wat tussen stations en beveiligingen waar ze door moeten gaan en alles moeten controleren of het nog wel klopt en correct is.
Voor mij blijft het een groot vraagteken hoe zo iets kan gebeuren en er zoveel schade verricht kan worden.
Ik vraag me alleen af of Eandis alle schade en herstellingskosten gaat vergoeden of het er zo bij laten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.