actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2016, 20:58
Lisa.S*pion Lisa.S*pion is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 48
’Anorexiapatiënt steeds jonger’

AMSTERDAM - De patiënten met anorexia nervosa zijn steeds jonger. Dat meldt de NOS op basis van onderzoek van de drie grootste behandelklinieken voor eetstoornissen.

De klinieken krijgen steeds vaker aanmeldingen van kinderen tussen de 8 en 13 jaar. Hoogleraar eetstoornissen Annemarie van Elburg, die tevens kinderpsychiater is in een kliniek in Zeist, geeft aan dat het vermoeden is dat er steeds jongere kinderen met anorexia zijn omdat ze veel jonger worden geconfronteerd met gezond eten. „In de tweede helft van de basisschool worden lessen gegevens over gezond eten en bewegen. Sommige kinderen raken daar helemaal door geobsedeerd”, zegt Van Elburg. Ook leggen ouders volgens haar tegenwoordig veel nadruk op gezond eten, wat juist averechts kan werken.

Bron: De Telegraaf, 20/11/2016, http://www.telegraaf.nl/gezondheid/..._jonger___.html

Eigen mening: Niet enkel in Amsterdam komt deze trend voor. Ook in mijn eigen leefomgeving zie ik steeds meer mensen met een eetstoornis. Niet enkel met anorexia, ook met boulimia of binge eating. Daarom vind ik dat er op jonge leeftijd al lessen moeten gegeven worden rond deze onderwerpen om duidelijk te maken dat dit zeer ongezond is. Maar ook dat men daardoor vele andere kwalen kan oplopen. Er moet volgens mij meer reclame of informatie gegeven worden over diëten op een gezonde manier of gezonde voeding in het algemeen. En ook voorbeelden geven hoe het niet moet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.