actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th April 2013, 23:55
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Vande Lanotte: 'Domeinnaamsector verkoopt leugens en lucht

Minister van Economie Johan Vande Lanotte heeft geen goed woord over voor de bedrijven die Belgische domeinnamen verkopen. Volgens de minister verkoopt die sector 'enkel leugens en lucht' en 'dat er veel te verdienen valt met weinig werk'. Dat blijkt uit zijn antwoord op een parlementaire vraag van volksvertegenwoordiger Tanguy Veys (Vlaams Belang).

Veys vroeg zich vanochtend tijdens de zitting van de Commissie voor Infrastructuur, Verkeer en Overheidsbedrijven in het Federale Parlement af waarom de sector zo negatief reageerde op het plan van de FOD Economie om .be-domeinnamen enkel nog door personen of organisaties die gevestigd zijn op het grondgebied van de Europese Unie te laten registreren.

Vande Lanotte (SP.A) reageerde ongemeen scherp. 'Het klopt dat de FOD Economie had voorgesteld om .be-domeinnamen tot Europese bedrijven te beperken, maar dat voorstel is - tot ongenoegen van de overheidsdienst - gesneuveld binnen de regering omdat het aantal klachten over misbruik niet groot genoeg is. Ik interesseer me intussen wel meer en meer voor de domeinnaamsector', aldus Vande Lanotte. 'Wat verkopen mensen als Jonas Dhaenens eigenlijk? (Het bedrijf Combell van Dhaenens is de grootste domeinnamenverkoper in België) Hij verkoopt domeinnamen. Hij verkoopt lucht. Hoe zit dat in elkaar? Ik wil me straks ernstig met die sector gaan bemoeien. Hij verkoopt continu leugens, wat er op wijst dat hij bang is en dat er ongelooflijk veel geld te verdienen valt met weinig werk. Een sector die continu liegt en dingen blijft benadrukken die niet juist zijn, heeft veel te verbergen. Wij zullen de industrie dus rustig bekijken, met veel plezier trouwens.'

Verwonderd

CEO Jonas Dhaenens van Combell begrijpt de uithaal van de minister niet: 'Ik ga ervan uit dat zijn kabinet enkele dingen verkeerd geïnterpreteerd heeft, want het is net de bedoeling om als domeinnaamsector zo transparant mogelijk te zijn. Ideologisch zitten we zelfs voor een stuk op dezelfde lijn, want uiteindelijk willen we allebei een veiliger internet voor iedereen, alleen verschillen we van mening over hoe we dat resultaat moeten bereiken. In elk geval ben ik zo verwonderd over de reactie van de minister dat ik sowieso contact ga opnemen met zijn kabinet', aldus Dhaenens. 'Het wordt hoog tijd dat we eens een open gesprek kunnen hebben over de materie.'

Bron: www.standaard.be
Datum: 16/04/2013

Eigen mening:

Het is volgens mij inderdaad belangrijk dat Dhaenens en Vande Lanotte eens gaan praten, aangezien zulke bedrijven niet enkel domeinnamen verkopen. Wanneer iemand een domeinnaam registreert, huurt hij ook ruimte op de servers van het bedrijf. Er zijn natuurlijk bedrijven die een URL laten doorlinken naar hun eigen site die ergens anders staat, maar over het algemeen is dit niet het geval. De servers met de opslagplaats waar de website wordt gehost kosten op zich al stukken van mensen. Deze moeten eveneens continu onderhouden en van stroom voorzien worden. Hiervoor betalen de gebruikers die een domeinnaam registeren. Niet voor de naam alleen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.