actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2012, 18:15
Jynthe's Avatar
Jynthe Jynthe is offline
Jynthe.Stabel
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 66
Meisje verwerkt verdriet na verlies van haar hond dankzij brief van 'God'

Meisje verwerkt verdriet na verlies van haar hond dankzij brief van 'God'

Dat er bij de post wel degelijk mensen met een hart werken (zoals bpost ons in zijn recente reclamfilmpje graag doet geloven), toont het volgende verhaal uit de States. Daar, in San Antonio, was Meredith Scrivener op haar vierde zo van de kaart door het verlies van haar hond Abbey dat ze, met hulp van haar moeder, een brief naar 'God' schreef.

"Liefste God, wil je alstublief goed voor mijn hond zorgen? Ze is gisteren gestorven en nu bij Jou in de hemel. Ik mis haar erg. Al ben ik blij dat ik haar mocht hebben, ook al raakte ze zwaar ziek." In de enveloppe staken ook twee foto's van Abbey, zodat God haar kon herkennen eens ze aan de hemelpoorten stond.

Groot was de verrassing van de ouders van Meredith toen ze niet veel later een gouden pakje uit de 'hemel' toegestuurd kregen. Afzender: God en één van zijn speciale agenten. Naast het boek 'When a Pet Dies' van Fred Rogers zat er ook een briefje bij.

Twee nieuwe honden
"Liefste Meredith, Abbey is veilig aangekomen in de hemel. De foto's die je hebt opgestuurd hebben me veel geholpen, want ik herkende Abbey meteen. Abbey is niet langer ziek. Ze leeft hier verder, net zoals haar spirit ook in je hart zal blijven. Abbey vond het geweldig jouw hond te zijn. Bedankt voor de mooie brief. Dank ook aan je moeder om hem te helpen schrijven en te posten. Wat een fantastische moeder heb jij. Ik heb ze speciaal uitgekozen voor jou. Ik geef je elke dag mijn zegen en weet dat ik veel van je hou. Trouwens, ik ben makkelijk te vinden. Ik ben overal waar liefde is. Liefs, God."

Dankzij het pakje -en ook twee nieuwe honden, een collie en een terrier- heeft de nu tienjarige Meredith het verlies van Abbey kunnen verwerken. De moeder van het meisje, Joy Scrivener, heeft de bijzonder meelevende postmedewerker kunnen bedanken, al wenste de man anoniem te blijven.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...html?show=react

Eigen mening;
Dit artikel heeft me tot tranen toe bewogen! Het is geweldig mooi dat er mensen zijn die zoiets voor anderen willen doen, die hun tijd willen steken in het emotioneel welzijn van een kind, terwijl dit helemaal geen vereiste is voor hun job!
Dit kind zal dolgelukkig zijn geweest, en zal jaren later nog vaak dankbaar zijn om hetgeen wat die ene goedhartige persoon heeft gedaan!
Zoals er tegenwoordig soms wel eens gezegd wordt; faith in humanity; restored!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.