actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2010, 22:06
stef.colebunders stef.colebunders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 89
Antwerpse politie moet meer met fiets, tram of bus en in uniform naar het werk

Antwerpse politie moet meer met fiets, tram of bus en in uniform naar het werk

Antwerpse agenten moeten vanaf 1 maart te voet met de fiets of met bus of tram naar vergaderingen, en dit in uniform.

Antwerps korpschef Eddy Baelemans wil als korps niet alleen een bedrage leveren aan het milieu maar ook de zichtbaarheid van zijn agenten in het straatbeeld verhogen.
"Nu nemen onze agenten te snel een dienstwagen om naar vergaderingen of hoorzittingen te rijden", zegt Baelemans. "Vanaf 1 maart is dit gedaan. Korte verplaatsingen binnen de stad gebeuren te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer. Deze maatregel geldt ook voor mij. Door zichtbaar aanwezig te zijn, verhogen we het veiligheidsgevoel."
De openbare vervoermaatscahppij De Lijn is blij met het initiatief. " Als agenten in uniform meerijden op de bus of de tram zullen onze reizigers zich zeker veiliger voelen", zegt Koen Peeters van De Lijn Antwerpen. " Wij hebben trouwens nauw samengewerkt met de politie rond dit plan. De agenten krijgen van ons duidelijke kaartjes over hoe ze met het openbaar vervoer tot bij de politiekantoren geraken. Ze verliezen geen tijd met zoeken. Agenten in uniform rijden gratis."
De Lijn-chauffeur en ACOD-vakbondsman Francis Lafosse is positief. "Nu zie je bijna geen agenten op straat en in onze bussen.", zegt Lafosse. "Bovendien spoort deze maatregel de agenten aan om eens onder de mensen te komen."

Bron: Gazet van Antwerpen - Woensdag 17 november 2010

Eigen mening

Bij het lezen van het artikel twijfelde ik of ik het bij sociaal maatschappelijk of mobilteit zou plaatsen. Uiteindelijk is mijn keuze toch naar mobiliteit gegaan omdat het vooral over de vervoerswijze van de Antwerpse politie gaat.
Persoonlijk vind ik het een zeer goed initiatief. Op deze manier werkt men milieuvriendelijker en heeft men meer blauw op straat zoals in het artikel staat. Het is een initiatief dat niet veel denkwerk vereist maar het veiligheidsgevoel van de Antwerpenaar gaat wel fors de hoogte in. Dit zou men verder moeten uitbreiden over heel België. Ik ben er zeker een voorstander van. Bovendien gaan er ook meer politiemensen op het openbaar vervoer te zien zijn terwijl dit nu maar sporadisch voorvalt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th November 2010, 10:47
alaerts.diewert alaerts.diewert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Tessenderlo
Posts: 60
Hierin steun ik mijn collega volledig. Als deze maatregel in werking zou treden zouden de mensen in dit geval in Antwerpen zich des te veiliger voelen. Persoonlijk vind ik dat ze dit in alle grote steden zouden moeten doen. In Brussel zou dit bijvoorbeeld ook perfect mogelijk zijn, waarom niet? Veel mensen wonen daar kort op elkaar, wat akkefietjes misschien wel verhoogd, dus extra controles mogen daar zeker.

Politieagenten rijdt met de bus, controleer en wees milieuvriendelijk !
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.