actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2012, 13:30
C*arlotte Lodewyckx C*arlotte Lodewyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 107
Klasgenote slaat vijftienjarige hersenschudding

Klasgenote slaat vijftienjarige hersenschudding

KUURNE/KORTRIJK - Een vijftienjarige leerlinge uit Kuurne is zwaar afgetuigd door een drie jaar oudere medeleerlinge van het Sint-Theresia Instituut in Kortrijk. Het meisje houdt er een hersenschudding en kneuzingen aan over. Dat schrijft Het Laatste Nieuws zaterdag.

Haar ouders hebben vrijdag een klacht ingediend bij de politie. Het parket moet nu oordelen of ze de pester al dan niet vervolgt.

De schooldirectie schorste de daderes een dag, en beloofde alvast ‘gepaste maatregelen'.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/artikel/det...121124_00380148

Mening:
Het pesten neemt tegenwoordig wel erg extreme vormen aan, vind ik. Dit artikel doet me meteen denken aan het voorval van een paar maanden geleden waarbij een meisje op haar laatste schooldag wordt geschopt en geslagen aan de bushalte. (Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...4&word=kayleigh)

Naar mijn mening moet niet alleen de school hier gepaste maatregelen nemen om deze leerling te straffen, maar ook de ouders. Ik denk dat sommige ouders moeten beseffen dat het niet altijd ‘mijn kind, schoon kind’ is. Ouders moeten strenger optreden als hun kinderen geen gepast gedrag vertonen op school en natuurlijk ook buiten de school.

We kennen niet heel het verhaal. Wie weet werd ‘de pester’ wel gepest door het vijftienjarige meisje en sloegen de stoppen bij haar door. Daarom is het misschien geen slecht idee om ook eens het verhaal van het andere meisje te horen.

Scholen moeten meer en meer optreden tegen pesten. Ik vind dat dit zo niet verder kan. Er komen de laatste tijd meer en meer gevallen in het nieuws. Pesten is natuurlijk iets dat al heel lang bestaat en daarom is het tijd, dat men hier nog meer aandacht aan gaat besteden. Het is voor scholen niet altijd gemakkelijk om dit aan te pakken en om de pesters in de scholen te signaleren.
Hopelijk vinden scholen vlug een strategie om het pesten te stoppen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.