actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2015, 22:04
Wouter.G*dschalk Wouter.G*dschalk is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Turnhout
Posts: 30
‘Als Syriëstrijders terugkomen, is het om in de gevangenis te zitten’

Tijdens de speciale aan Parijs gewijde uitzending op Eén, kwamen onder meer burgemeesters Bart De Wever (N-VA, Antwerpen) en Bart Somers (Open VLD, Mechelen) over Belgische Syriëstrijders spreken.
‘Wie nu nog volhoudt IS te ondersteunen en daar is, die worden beter weggevaagd’, windt Bart De Wever er geen doekjes om. ‘Van mensen die in de eerste stadia en in een vorm van naïviteit daarheen gegaan zijn en daarna terugkeren en er niet veel hebben meegedaan, moeten we de anonimiteit beschermen en we moeten hen helpen om opnieuw te integreren in de samenleving.’ Mensen die daarentegen nu nog vertrekken en ermee sympathiseren, aldus De Wever, ‘hoeven niet meer terug te komen.
Bart Somers haalt een regeling uit Groot-Brittannië aan, waar mensen die willen terugkeren, ‘een aanvraag moeten indienen’. ‘Dat zou je als ultiem instrument kunnen gebruiken voor bepaalde mensen. Maar principieel, als je nu nog vertrekt, met alles wat je nu nog weet, dan ga je wetens en willens deelnemen aan barbarij. Dan hoor je hier niet meer thuis.’
‘Wie naar Syrië gaat, hoeft niet terug te keren’, besluit De Wever. ‘En als ze wel nog terugkomen, is het om in de gevangenis te gaan zitten.’

Bron: De Standaard, 17/11/2015. http://www.standaard.be/cnt/dmf20151117_01976112

Mening: In het artikel is te lezen dat Bart De Wever en Bart Somers een erg uitgesproken mening hebben over de Syriëstrijders. Ik ben het niet altijd eens met Bart De Wever, maar ik vind dat hij hier wel gelijk in heeft. Personen die naar Syrië trekken om daar te gaan vechten lijken mij te ver geradicaliseerd. Hen laten terugkeren in onze samenleving kan dan ook een groot gevaar vormen. Ook in het besluit van Bart de Wever kan ik me vinden. Iemand die (mede)verantwoordelijk is voor de gruwelijke praktijken van IS hoort niet meer vrij rond te lopen in ons land.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.