actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th June 2011, 09:39
JenteAerts JenteAerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 33
Oorzaak EHEC-bacterie zullen we mogelijk nooit kennen.

"Oorzaak EHEC-bacterie zullen we mogelijk nooit kennen"

08/06/11, 08u50

Het onderzoek spitst zich nu toe op groentescheuten.

Als de Duitsers binnen de week de oorzaak van de EHEC-besmettingen niet vinden, is de kans groot dat we ze nooit zullen kennen. Dat zegt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Volgens de Duitse minister van Volksgezondheid is de epidemie inmiddels over haar piek heen. "Er zullen nog nieuwe gevallen bijkomen en we moeten voorbereid zijn op meer sterfgevallen, maar het aantal nieuwe infecties is aanmerkelijk aan het dalen", zegt Daniel Bahr.

Meer dan een maand na de uitbraak van de ziekte zijn de Duitse autoriteiten nog steeds op zoek naar de bron van de epidemie. Volgens de WHO raakt de tijd echter op en zullen de oorzaak misschien nooit kennen. De besmette producten zijn intussen wellicht van de markt verdwenen en dus wordt het moeilijk om de EHEC-bacterie te linken aan de juiste voedselbron, klinkt het.

Intussen zegt Daniel Bahr, de Duitse minister van Volksgezondheid, dat de EHEC-epidemie wellicht over haar piek heen is. "Ik kan nog niet het sein veilig geven, maar na analyse van de nieuwste gegevens hebben we een redelijke aanleiding tot hoop.'' De EHEC-bacterie heeft al aan 24 mensen het leven gekost. Meer dan 2.400 werden ziek. (sps)

Eigen mening:
Vandaag de dag moet wetenschap en technologie op alles een antwoord kunnen bieden. Wanneer dit niet gebeurt, wordt dit allerlei mensen verweten.
Zelf ben ik eerlijk gezegd ook een beetje verbaasd dat men de oorzaak van deze bacterie nog niet gevonden hebben.
Ook vind ik het een beetje belachelijk dat men berichten de wereld instuurt via de media, die later niet blijken te kloppen. Het zijn de Spaanse komkommers, oh nee het zijn de tomaten! Oeps, weer fout. Het waren de sojascheuten!
Ik vind dat ze beter gezwegen hadden tot ze het echt zeker wisten. De groentensector ligt bijna aan diggelen in België en in heel Europa. Een groot aantal mensen durft gewoonweg geen groenten meer te kopen, uit schrik dat ze zelf de bacterie zullen krijgen.
Ik denk dat dit nog meer eens een voorbeeld is over hoe invloedrijk de media is vandaag de dag en wat die allemaal kan veroorzaken..

Bron:http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezond...it-kennen.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.