actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2011, 16:49
Hanne.Geudens Hanne.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 95
Antwerpse MAS in top-14 mooiste musea ter wereld

Het bekende Amerikaanse reismagazine Travel+Leisure pakt in haar oktobernummer uit met een top-14 van mooiste musea ter wereld. Dit keer staan niet de tentoongestelde voorwerpen centraal maar wel het gebouw waarin deze huizen. Zoals het tijdschrift terecht verwoordt: "the most beautiful artwork on display may be the building itself." Tot onze grote tevredenheid en trots krijgt ook het Antwerpse MAS geheel verdiend een plaats in deze lijst.

Eigentijds pakhuis
Het Museum aan de Stroom op het Eilandje maakt indruk in het buitenland, niet alleen als kunsttempel maar vooral als een architectonisch huzarenstuk. De auteur roemt het ontwerp van het befaamde Rotterdamse bureau Neutelings Riedijk Architecten. Het MAS ziet er uit als een eigentijds 'pakhuis', indrukwekkend aan de buitenkant en even adembenemend langs de binnenkant.

De prijs voor het mooiste museum ter wereld gaat echter niet geheel onverwacht naar het Guggenheim in New York. Architect Frank Lloyd Wright gebruikte op een zeer geslaagde manier ideeën uit de natuur om dit museum vorm te geven. Het groeide uit tot een meesterwerk, dat tijdens een citytrip naar de Big Apple niet op het to-do lijstje mag ontbreken. De top-14 bevat daarnaast misschien enkele verrassingen of alleszins minder bekende musea, die het desalniettemin absoluut verdienen om bezocht te worden.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisn...er-wereld.dhtml

Ik vind dat we best trots mogen zijn op het Antwerpse MAS! Het is niet niks om op gebied van architectuur te concurreren met landen van over de hele wereld. Het MAS bevindt zich nabij de Schelde, dit geeft beslist een extra waarde wat het uitzicht betreft.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog geen bezoekje gebracht heb aan het Antwerpse MAS maar ik ga dit nu zeker en vast doen. Anders zal ik hoogstwaarschijnlijk geconfronteerd worden met het feit dat het een gat in mijn cultuur is moest ik dit pareltje van een museum niet bezoeken…
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th October 2011, 21:34
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
En terecht! Aanrader voor wie er nog niet geweest is. De grote variatie over de verschillende verdiepingen biedt zeker voor iedereen iets leuks. + Zeer fijne 'verwerking' voor kinderen en jongeren op het einde van elke verdieping. Qua concept zeker één van de sterkere Vlaamse musea.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th October 2011, 10:03
jorn.deceuster jorn.deceuster is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 26
Dit is een mooie erkenning voor de architecten van het MAS. Ik ben er zelf nog niet binnen geweest. Maar de buitenkant is in ieder geval veelbelovend!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th October 2011, 18:56
valerie.burgers valerie.burgers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: olen
Posts: 33
Het MAS is zeker één van de mooiere musea.
De architectuur van het museum is dan ook zeer speciaal maar toch erg mooi.
Ik denk dat dit zeker wel een erkenning voor ons land is.
Misschien niet de belangrijkste, maar toch wel de moeite waard!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.