actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st May 2013, 16:52
B*eke Janssens B*eke Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 100
Verkoop Oranjeproducten goed voor 10 miljoen omzet

De verkoop van Oranjeproducten heeft de Nederlandse supermarkten de afgelopen week 10 miljoen euro aan extra omzet opgeleverd. Dat heeft onderzoeksbureau GfK bekendgemaakt.

Ruim 1,4 miljoen huishoudens (bijna 1 op de 5) in Nederland kochten die week een of meer producten uit de Oranje-selectie. Ouderen en jongeren kochten de meeste Oranjespullen, terwijl gezinnen wat achter bleven. Vooral in de Randstad en het midden van het land gingen veel Oranjeproducten over de toonbank.

Het populairst waren het Mona Kroningstoetje, Campina Willem van Oranjevla, Alex pepermunt, Buys Koningszoenen en Page 24 rollen oranje wc-papier. Ook tompouces vielen in de smaak. Afgelopen week heeft ruim 11 procent van de huishoudens dit gebak gekocht. Dat is liefst 600 procent meer dan een gemiddelde week, aldus Gfk.

Bron: De Morgen
Datum: 1 mei 2013

10 miljoen euro omzet aan typische Nederlandse spulletjes en lekkernijen vind ik ontzettend veel. Dat er zo veel geld wordt uitgegeven op 1 dag snap ik niet. Voor de Nederlanders was deze Koninginnedag natuurlijk wel een belangrijke dag dankzij de troonwissel. Ik vind dat je hier wel het cultuurverschil merkt tussen België en Nederland. Ook al spreken we dezelfde taal, hebben we dezelfde gewoontes en leven we vlak naast elkaar, verschillen we toch sterk. Wij, Belgen, zouden een gebeurtenis als deze nooit zo uitbundig vieren denk ik. Het koningshuis laat ons praktisch koud en er wordt met een zeker wantrouwen naar gekeken. Daarom zou het volgens mij in België niet mogelijk zijn om op zo een dag 10 miljoen euro omzet te maken aan dingen zoals de 'Oranjespullen'.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st May 2013, 19:07
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Helemaal eens met wat B*eke zegt. Ik zie de Belgen nog niet naar de supermarkt rennen om zwart-geel-rode merchandise te kopen. Het is inderdaad vreemd dat deze mentaliteit bij onze noorderburen helemaal anders is, maar ergens is dit ook wel te begrijpen. Het koningshuis staat in Nederland gewoon dichter bij het volk en ze spreken er tenminste allemaal Nederlands. De Argentijnse prinses Maxima spreekt bijvoorbeeld een pak beter Nederlands dan onze hier geboren koningskinderen.

Terwijl ze de monarchie in Nederland uitbundig vieren, wordt er hier in België precies constant gepleit voor de afschaffing hiervan. Moest dit ooit gebeuren en winkeliers zouden producten verkopen om dit te vieren, dan pas zie ik de Belgen massaal geld uitgeven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.