actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st January 2012, 10:50
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
67 miljoen nieuwjaarswensen

Ruim 67 miljoen nieuwjaarswensen verstuurd per sms

De nieuwjaarswensen zijn ook dit jaar weer massaal overgemaakt per sms. De klanten van gsm-operatoren Proximus, Mobistar, Base en Telenet hebben ruim 67,6 miljoen sms'jes verstuurd tijdens de overgang van oud naar nieuw, zo blijkt uit cijfers van de drie bedrijven.
Proximus-klanten verstuurden tussen 20 uur zaterdagavond en 8 uur zondagochtend ruim 31,6 miljoen sms'jes, aldus woordvoerder Jan Margot. Mobistar meldt in een persbericht dat zijn klanten 20,3 miljoen tekstberichtjes verstuurden, terwijl er bij KPN Group Belgium (Base) sprake is van bijna 13,5 miljoen verstuurde wensen. Telenet laat weten dat zijn 231.200 mobieletelefonieklanten 2,28 miljoen sms'jes verstuurden.
Mobistar en KPN geven zondag ook cijfers van het totale aantal sms'jes dat hun netwerken te verwerken kregen (dus zowel verstuurde als ontvangen berichtjes): respectievelijk 47,1 en 31,4 miljoen.
Proximus en Mobistar wijzen ook op het toenemende gebruik van mobiel internet op smartphones en tabletcomputers om de beste wensen over te maken. Zo telde men bij Proximus bijna 1,5 miljoen verbindingen tijdens de nieuwjaarsnacht, goed voor 1.369 gigabyte. Bij Mobistar is er sprake van een datavolume van 726.750 megabyte (wat overeenkomt met 709 gigabyte).

Mening: Er werden ruim 67.6 miljoen wensen verstuurd op oudjaarsavond. Toch was er vrij weinig hinder dit jaar. Ik herrinner mij dat in de vorige jaren een deel van de sms’jes pas een halve dag later aankwamen. Dit jaar was dit niet zo. Al de sms’jes die ik dit jaar verstuurd heb zijn veilig en op tijd aangekomen. Ik heb de meeste berichtjes verstuurd tussen elf uur en twaalf uur, dus dat was eigenlijk het spitsuur voor de sms’jes-stroom. Ik vind het zeer goed dat de gsm-operatoren er rekening mee houden dat er op oudjaarsavond extra veel sms’jes verstuurd worden. Er worden onderandere extra masten aangesproken. Zoals in het artikel al beschreven staat is er een toenemend gebruik van mobiel internet op smartphones en tabletcomputers om de beste wensen over te maken. Dit komt omdat tegenwoordig het overgrote deel van de mensen in België deze toestellen bezitten. Wat ik wel spijtig vind is dat deze sms’jes vaak de gewone kerstkaarten vervangen. Persoonlijk vind ik de klassieke kerstkaarten juist heel tof. Ik verzend tijdens de feestdagen zowel kerstkaarten als sms’jes. Er is toch niets leuker dan onverwacht een kerstkaartje in de brievenbus krijgen? Dat is in ieder geval mijn mening.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.